Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan Lenzing Türkiye Pazarlama Müdürü – TENCEL™ Bengi Ergon Kaya, modada sürdürülebilirlik üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

“İNOVATİF ÜRÜNLER GELİŞTİRİYORUZ”

Avusturya merkezli 80 yıllık köklü bir firma olan Lenzing, yenilenebilir ağaç hammaddesinden çevreye duyarlı selülozik elyaf üretiyor. 

Kaya, “Elyaf, tekstilde ve başka birçok ürünün hammaddesi olan, iplik haline getirilebilen lif topluluğu. Tekstil sektöründe elyaflar taranarak, bükülerek, iplik haline getiriliyor daha sonra iplikler dokunarak veya örülerek kumaş haline, kumaşlarda konfeksiyonu yani dikimi yapılarak markalar aracılığıyla tüketicilerle buluşuyor. Lenzing olarak bu tedarik zincirinin aslında en başında yer alıyoruz fakat buna rağmen elyafın da ötesine bakıyoruz diyebilirim.” ifadelerini kullandı.

Gezegenin korunmasına ve insanların günlük yaşamdaki ihtiyaçlara odaklanarak inovatif ürünler geliştirdiklerini söyleyen Kaya, bu ürünleri de global tekstil sektörü ile buluşturduklarını belirtti.

Kaya, “Elyaflar kadın giyimden farklı, günlük kıyafetler, por giyimden ev tekstil ürünlerine kadar birçok çeşitli tekstil ürünlerinde hammadde olarak kullanılıyor. Tekstil haricinde de yüksek kalitesi ve doğada çözünür ve gübreleşebilir olması sebebiyle ıslak mendil, kağıt yüz maskeleri, yüzey temizleme bezleri, kadın hijyen ürünlerinden tarımda kullanılan iplere ve araba fitrelerine kadar birçok alanda elyafları kullanıyoruz.” dedi.

“İÇERİKLER KONUSUNDA DESTEK VERİYORUZ”

E-ticaret üzerine de değerlendirmede bulunan Kaya, pandemi süreciyle birlikte moda ve tekstil sektörü olarak hızlı bir dönüşüm içerisine girdiğini belirtti.

Kaya, “Markalarla birlikte iş birlikleri yaparak e-ticaretteki ürünlerini daha fazla nasıl gösterebilecekleri konusunda yardımcı oluyoruz. Onların pazarlanması ile ilgili farklı projeler yapıyoruz. İçeriklerin doğru yazılışı önemli çünkü mağazalara gittiğinizde aslında etiketler çok da anlatıcı ve bilgi verici olabiliyor. Biz hem Türkiye'deki markalarla hem de globalde birçok marka ile bu tarz çalışmalar yapıyoruz. Onlinedaki içeriklerinde eğer bizim ürünlerimiz kullanıyorsa bunların anlatımı, gösterimi, tüketici ile iş birlikleri konusunda markalara destek veriyoruz.” dedi.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.