Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Uzun süredir çalışmadığımız müşterilere de katalog göndermek istiyoruz. Buradaki strateji nasıl olmalı?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

ARAŞTIRMA SONUCUNA GÖRE İÇERİK HAZIRLANMALI

Potansiyel müşteriler ve kaybedilmiş firmalara ortak bir katalog çalışması yapılacaksa önceden bir talep oluşturulmadığı durumda istenilen sonucun alınmayacağını belirten Akbayrak, “Örneğin kurumunuzla ilgili bir katalog basacaksınız. Bunu ister basın ister dijital ortamda yapın, öncesinde bir talep oluşturmadıysanız istenilen sonuç elde edilmeyecektir. Talep oluşturmaktan kasıt şu; hedef kitle için hazırlayacağınız broşürde, katalog da ne tür bilgilere yer vereceksiniz ki ihtiyacınız karşılansın bu soru önemli. Dİyelim ki kaybedilmiş müşteriler üzerine çalışacaksınız. Neden kaybedildiğine dair araştırmayı yapıp ona uygun bir içerik hazırlamak gerekir. “ dedi.

KATEGORİLERE AYRILMALI

Genel bir katalog çalışması yapılarak bunun müşterilere dağıtılmasını önermediğini belirten Akbayrak,günümüzde katalogların hala önemli bir yeri olduğunu ancak bunu kategorize etmek gerektiğini vurguladı.

Akbayrak, özellikle daha önce hiç çalışılmamış, ürün tercihleri farklı olan gruplara tanıtım kataloğu göndermenin doğru olmadığını belirtti.