Eve İş Götürme programında Can Karadut’un sorularını yanıtlayan Nesatilir.com Kurucusu Yiğit Tuna, e-ticaret / e-ihracat sektör analizini Endüstri Radyo’da anlattı.

TALEP VE SATICI SAYISI BÜYÜDÜ

Dijital dönüşümün koronavirüs salgını öncesinde Türkiye’de başladığını belirten Tuna, dünyada internetten olan satışın geleneksel perakendenin önüne geçmesinin yeni bir kavram olduğunu söyleyerek  2019 yılında Amerika’da ilk defa e-perakendenin gelenekselin önüne geçtiğini vurguladı.

Tuna, “Amerika’da Amazon ile birlikte online perakendenin öne geçtiği dönemde Türkiye’de henüz yüzde 10 seviyelerindeydik. Burada zaten yukarı doğru giden trend koronavirüs salgını ile birlikte daha da hızlandı.

öyle bir değişim olunca satıcıların bazı sorunları da oldu. Kuzey Amerika’da bu çok uzun bi dönemdir tartışılan bir konu. Biz de ise genelde e-ticaret al sat mantığı ile kurulan bir düzendi. Çok fazla satıcı pazar yerlerine dahil olunca  talepte büyüdü ama satıcı sayısı da büyüdü. Al-sat yapan firmalarda kar oranlarının ciddi anlamda düştüğünü gördük.” dedi.

KARLILIK VE NAKİT AKIŞI DOĞRU HESAPLANMALI

Tuna, özellikle markasını oluşturup e-ticaret yapan firmaların ise bu süreçte kendilerini geliştirdikleri için olumlu sonuçlar aldıklarını belirtti ancak  bu kadar hızlı gelişen bir yapı içerisinde bilgisel olarak satıcıların istedikleri noktaya gelemediklerini söyledi.

Tuna, “Maalesef 100 satıcının 90’ı hala KDV hesaplamasını doğru şekilde yapamıyor. Hep büyümeden bahsediyoruz ama işin içine yanlış yürütülen karlılık ve nakit akışı girdiğinde pazaryerinde şöyle bir problem oluyor; kar edildi zannederken zarar ediyor ancak  bunun farkında değil bu kez diğer satıcıların da zarar etmesine neden oluyor. Kendi markanızı oluşturan bir firma değilseniz günün sonunda toplu bir zarar ortaya çıkıyor. Dolayısıyla şunu iyi değerlendirmek lazım; evet online satışlar büyüyor ama karlılık nerede büyüyor bunları iyi irdelemek gerekiyor.” dedi.

PAZARYERİ ENTEGRASYONUNU EKSİKSİZ HALE GETİRMEYİ AMAÇLIYORUZ

Nesatilir.com olarak Türkiye pazaryerindeki entegrasyon tarafında eksiksiz hale gelebilme hedeflerinin olduğunu söyleyen Tuna, şu anda N11, Hepsiburada, GittiGidiyor ve Trendyol'da ücretsiz entegrasyonu sağladıklarını belirtti.

Tuna, “Gelecekte bu noktaları biraz daha geliştirmeyi hedefliyoruz. Amazon.com.tr ile birlikte yurt dışı pazar entegrasyonunun hepsini açıyoruz. Aslında bizim burada yapmak istediğimiz şey, Türkiye’de çok fazla bilinmeyen, müşteri edinme maliyetini düşüren yapıyı oluşturmak.” dedi.