Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, kampanyaların nasıl yönetilmesi gerektiği üzerine konuşuldu. Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Ofis mobilyaları ile ihracat örneği olur mu?

Hedef pazarının mutlaka ülke ülke belirlenmesini öneriyoruz. Hangi ülkede ne tip çizimler yapılıyor, hangi tasarımlar ön plana çıkıyor ve fiyat performans açısından hangi durumda gibi konularda araştırma yapılması gerekir. Oralara nihai ürünler göndermek kolay bir şey değil. Temsilcilikler tarafından satış yapılacaktır. Dijital dünya  ilk adım ama burada ne ile ön plana çıkacağımız önemli. Kimleri hedeflediğimiz konusunda rakipler üzerinden gitmek avantajlı olabilir. 

Müşterilerimizden rakiplerimizin bazı ürün gruplarında mümkün gözükmeyecek fiyatlar verdiğini görüyoruz.  Bunun karşısında neler yapmalıyız?

Bu fiyatlandırmanın ne kadar gerçekçi olduğu ile doğru orantılı bir konu. Bazen stratejik olarak yapılabiliyor. Bunun çok mantıksız olduğu söylenemez ama bunu bir pazarlama iletişimi olarak değil de sadece ikili ilişkilerde ortaya atılan rakamlar olarak düşünürsek bu daha büyük bir tehlike. Pazarlama iletişiminde onların fiyat bazlı rekabet ettiği yerlerde hangi kriterleri öne sürerek bu fiyatlandırmayı yaptıkları konusunda çalışma yapılabilir. Ürün ve hizmetleri tercih edildiğinde nelerin eksik kalacağı konusunda yapılan pazarlama iletişimi bu sorunları belli oranda çözebilir. Buradan beklentimizde mutlaka fiyata dayalı rekabetten ayrışma olmalı. 

İlan çalışmaları ile ilgili görüşlerinizi almak isterim. Tecrübelerinize göre doğru veya yanlış noktalar nelerdir?

İlanlarda genelde birinci sırada sayfa doldurma arzusu olduğunu görüyoruz. Niçin ilan verdiğimiz konusu önemli. Eğer marka bilinirliğini artıracak arzumuz varsa ve prestijli bir reklam verecekseniz o zaman başka türlü, ürün bazlı olacaksa da farklı bir tasarım yapmak gerekiyor. İlan dergide, gazetelerde yayınlanabilir ya da dijital ortamda yayınlanabilir ancak şunu bilmek lazım ki yayınlanan sadece sizin ilanınız olmayacak. Kendi içinde rekabet ettirmemek önemli ve sadelik esas konu olmalı. Tasarım harikası olması açısından çabaya girilmesine gerek yok.