banner1013
x

İYİ BİR PAZARLAMACI HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP OLMALI?

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak,  iyi bir pazarlamacı nasıl olmalı ve B2B pazarlamada yapılması gerekenler üzerine değerlendirmede bulundu.

EndüstrideAra4

Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, B2B pazarlama da yapılması gerekenler üzerine değerlendirmelerde bulundu. Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Bir elektrik firmasında satış ve pazarlama müdürü olarak çalışıyorum. Pazarlama ile ilgili hiç bütçemiz olmuyor. Bu tip durumlar için sizin bir öneriniz var mı?

Pazarlama bütçesi her firmamızda olmuyor. Birçok yerde de satış ve pazarlama diye birleştiriliyor alanlar. Bu tip durumlarda tablo zor ama en temelinde, şirketin tepe yönetimindeki anlayış önemli oluyor. Pazarlamadan sadece satıcının becerilerine güvenerek pazardan pay alma çabaları ne yazık ki hala var. Bu işi çok zorlaştırıyor. Bütçe yoksa, kendi planınızı kendiniz yapmalısınız. Web sitesi içeriği oluşturmak, arama motorlarında çıkacak şekilde kurgulamak önemli. 

İyi bir pazarlamacı hangi özelliklere sahip olmalı? 

Pazarlamayı ikiye ayırmak gerekiyor. Türkiye'de henüz B2B ve B2C şeklinde müfredatlarda bile istenilen ayrımda değil. Böyle bir eğitim alıp da iş bulmak bir zor oluyor. KOBİ’lerin daha fazla pazarlamaya ihtiyaçları var. Şirketten şirkete pazarlama önemli. Dolayısıyla eğitimini alan bir kişi ise pazarlamacı B2B ve B2C arasındaki temel farklılıkların bilincinde olmalı. Eğer B2C eğitimi almış ise kişi B2B’yi anlatmak ve deneyimlemek biraz zor oluyor. Ama tutku varsa tabi ki her şey öğrenilebilir. 

Google reklamı verdik, geri dönüşüm olarak toplamak istiyoruz. Buna yönelik nasıl bir kurgu yaparsak geri dönüşüm artar?

Genelde bizim kurgulamaya çalıştığımız ve önerdiğimiz yöntem şöyle; siz markanız ve ürününüz hakkındaki kısmı bilgi verip, bir slogan ortaya atıp o iddiayı destekleyecek kısa bir bilgi vermelisiniz. Sonra sizinle iletişim kurulması konusunda da bir davet örneklemek gerekiyor. Bunu nasıl yapabiliriz? Örneğin; zirveler hakkında ziyaretçiyi değil katılımcıları bilgilendirecek pazarlama araçları kullanıyoruz. Google reklamlarında, şu tarihler arasında, ön başvuru ile şu avantajlara sahip olabilirsiniz diye kampanyalar oluşturulmalı. Bu şekilde datalar toplanabilir.

Yapay Zeka Pazarlamada nasıl kullanılıyor?

Açıkcası bu alanda bizim yapabileceğimiz çok bir şey yok. Yapay zeka dijital platformların elinde. Orada da kendi  algoritmasını yaratıyor ve kampanyalardan bizim de yararlanmamızı sağlıyor. Ama bu konuda mutlaka dar alanda testler yaparak bize sunuyor. Bizim davranışlarımız, hangi sitelerde gezdiğimiz, alışveriş yaptığımız gibi alanları öğrenerek pazarlama sağlıyor. Bunlardan sınırlı yararlanabiliyoruz. Bunun yerine B2B’de daha nokta atışı işler yapılabiliyor. 

Pazarlama departmanında çalışan kişilere hangi eğitimler verilmeli ?

Bizim konumuz B2B pazarlama olduğu için şirketler üzerinden değerlendirelim. Öncelikli olarak en büyük zorluk genç arkadaşlar henüz bu farklılığı göremedikleri için teknik eğitimler verilmeye başlanınca korkuyorlar.  Temelinde ilk eğitim, çalıştığı firmaların müşterilerini tanımak üzerine kurgulanmalı. En verimli yöntem de bu. 
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 04 Aralık 2020, 07:53
YORUM EKLE

Radyo

Proses Zirvesi

Dergiler