İTİBAR KURUMLAR İÇİN NEDEN ÖNEMLİ?

İtibar Akademi Kurucusu İletişim Danışmanı ve Yazar Ertan Acar, kurumlar ve bireyler için itibarın önemini ve akademinin bu konudaki çalışmalarını anlattı. 

EndüstrideAra - Haber Detay

Gülşah Ekinci Beyaz’ın hazırlayıp sunduğu Sektör Analiz programının konuğu İtibar Akademi Kurucusu İletişim Danışmanı ve Yazar Ertan Acar oldu. Acar hem akademinin çalışmalarından hem de kurumlar için itibarın öneminden bahsetti. 

Algı yönetimi ve itibar yönetimi konusu son yıllarda oldukça popüler kavramlar haline geldi. Türkiye'de bu kavramların hem sektörler hem de kurumlar için önem arz ettiğini belirten Ertan Acar, itibar yönetimi kavramını Türkiye’ye getirmek için İtibar Akademisi’ni kurduklarını ifade etti. Acar, “ 2010 yılında Türkiye İtibar Zirvesi düzenledik. Bu zirve oldukça ilgi gördü. Türkiye'deki kurum ve kuruluşlar tarafından 500 kişiye yakın katılımcı ile birlikte 4 gün sürdü. Etkinliğin sonunda da itibarın yönetilmesi gereken bir kavram olduğu ve dünyanın bu kavram etrafında endüstrilerini geliştirdiği ülkelerin marka gücünün itibar üzerine test edildiğini gösteren bir manifesto yayımlandı.” dedi.

“İTİBAR ÇALIŞMALARI KURUMLAR İÇİN ÖNEMLİ”

Sadece Türkiye itibar endeksini yapmadıklarını, ekonomiye fayda endeksi, katma değer endeksi ve kurumların itibarı üzerine endeks çalışmaları yürüttüklerini de belirten Acar, “ Kurumların marka değerini oluşturan kavramlar, finansal varlıkları ile yapılan reyting çalışmaları var ama kurumların esas varlıkları elle tutulamayan varlıklar. Dolayısıyla itibar çalışmalarıdır. Biz de bu sebeple bu konular üzerine çalışmalarımızı yürütüyoruz.” ifadelerini kullandı.

İtibarın kazanılması zor ama kaybedilmesi kolay bir şey olduğuna dikkat çeken Acar, “Bundan yaklaşık 30 yıl kadar önce iletişim fakültesine başladığım dönemde bir hocamız tahtaya şunu yazmıştı; anlamın anlamı nedir? Biz bir yıl boyunca biz bu cümleyi tartıştık. Sözlüklere baktığınız zaman anlamı da şöyle tanımlıyor; bir şeye, bir nesneye, cisme, olaya ve bir olguya yüklenen anlamdır. Yani anlamı yine anlamla anlatıyordu. Dolayısıyla baktığınızda itibar da bir anlamdır. Bizim bir kuruma, markaya, ürüne yüklediğimiz anlamlar bütünüdür. O anlamları ne kadar pozitif oluşturursak itibarı da o kadar iyi yönetmiş oluyoruz.” dedi.

“DENEYİMLERE ORTAK OLMAK GEREKİYOR”

Bir markayı oluştururken ismin ve hedeflerin çok önemli olduğuna vurgu yapan Acar, kurumların yol haritalarını çizip iyi bir plan yapmak zorunda olduklarını belirtti. İnsanların bilgiye kolay ulaştıklarını bu sebeple deneyimlerin günümüzde daha önemli olduğuna işaret eden Acar, “Bir kurumun, ürünün, firmanın marka olabilmesi ve zamanla itibarlı hale gelebilmesi için 3 ana eksende iletişimin doğru yönetilmesi gerekiyor. Bunlar; konuya gündem yönetimi yapmak, paydaşlık yaklaşımı sergilemek ve deneyimlere ortak olmak gerekiyor.” dedi. 

Güncelleme Tarihi: 09 Kasım 2020, 14:53
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler