Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan The Reklam Kurucu Ortağı Alper Pala, ajansın kuruluş hikayesini ve reklamcılığa dair değerlendirmesini Endüstri Radyo’da anlattı. En iyi bildiğimiz işi yapıyoruz diyen Pala, her türlü reklamın fikir işçiliğini itina ile yaptıklarını ve yenilikçi fikirleri hayata geçirmek için faaliyet yürüttüklerini söyledi.

REKLAM VERENİN CESARETİ 

20 yılı aşkın bir süredir sektörde yer aldıklarını belirten Pala otomotivden gıdaya, bankacılıktan mobilya sektörüne kadar birçok alanda reklamcılık çalışmaları yaptıklarını kaydetti. Fikir üretmek kadar fikri kabul ettirmekte reklamcılıkta önemli mesailerinden biridir diyen Pala, “Bir başarılı reklamın en az %50’lik payı reklamverenin cesareti ve güvenidir. Geri kalan kısım reklamcının zaten görevi olan yaratılığı uygulamaya kalıyor.” dedi.

TOPLUMUN İÇİNDE YER ALMALI

Toplumun içerisinde yer almanın pazarlama yapma konusunda kişilerin empati yeteneğini geliştirdiğini vurgulayan Pala, reklamcılık mesleğinin eğlenceli yanının da bu olduğunu belirtti. Pala, “Reklamcılıkta sadece bir alandan bakmak yeterli değil. Örneğin, iddia reklamı yapacaksınız. Sadece sevenleri gözlemlemek yetmez. Önemli olan sevmeyenlerin kalbini nasıl kazanacağınızdır. Dolayısıyla sosyoloji ve psikoloji bu alanda değerlidir.” ifadesini kullandı.

DİJİTAL MECRA TİCARİ

Dijital mecranın ticari olduğunu ve televizyona harcanan paranın daha kaliteli prodüksiyonlara harcanabileceğini belirten Pala, “Söyleyemediğin şeyleri söylemek için daha uzun zaman oluyor. Markaları daha çok penetrasyon sağlama imkanı sunuyor ve bu ölçülebilir oluyor. Ama hangi mecra olursa olsun işleyen beyinden çıkan bir kampanya dikkat çekiyor. “ dedi.

Pala, dijital mecranın en önemli kısmının fikir barındırması olduğunu da sözlerine ekledi.