Hakan Ömer Gider’in hazırlayıp sunduğu Etekteki Taşlar programının bu bölümünde Erdem Türkkal Danışmanlık Kurucusu, Danışman ve Yönetici Koçu Erdem Türkkal konuk oldu. Türkkal, işletmelerde ileri ve geri bildirimin önemini anlattı.

İnsanların en önem verdiği konuların başında değerli hissedilmek duygusu geldiğini ifade eden Erdem Türkkal, kişiye geri bildirim verildiğinde ilk tepkinin buna şaşırmak olduğunu belirtti. Geri bildirimin bir hediye gibi düşünüldüğünde anlamlı hale geleceğini söyleyen Türkkal, kişinin kendini oluşturmasının en etkili yönteminin de etkileşim halindeki kişilerden geri bildirim alabilmesi olduğunun altını çizdi. 

“GÜVEN İLİŞKİLERDE ÇOK ÖNEMLİ”

İşletmelerde geri bildirim sisteminin 360 derece değerlendirme ile yapıldığını ifade eden Türkkal, sadece bir kişinin yöneticisi değil aynı zamanda ekip üyeleri ve ona bağlı çalışanlar içinde yaptıkları işe yönelik değerlendirmelerin olduğunu belirtti. Değerlendirmenin rapor haline getirip geri bildirim seansı oluşturulduğunu ve farklı boyutta performans görüşmelerinin yapıldığını da sözlerine ekledi. 

Türkkal, “ Bu tür formal ya da informal yapıların bir temele oturması gerekiyor. Bütün ilişkilerin oturması gereken temel ise; güven. “ dedi.

“GERİ BİLDİRİM KADAR İLER BİLDİRİM DE ÖNEMLİ”

Geri bildirimi geçmişteki bir konunun değerlendirilmesi ve sahibine bilgi verilmesi olarak tanımlayan Türkkal, ileri bildirimi ise kişinin gerçek potansiyeline odaklanıp hangi yönlerini daha çok geliştirebileceğine dair bildirimlerde bulunmak olarak tanımlıyor. 

İşletmelerde bir liderin başarılı olmasının birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının hangi özelliklerini iyileştirmesi gerektiğini bilmesinden geçtiğini söyleyen Türkkal, kişinin potansiyeli olduğuna inanılıyorsa üzerinde çalışılması gerektiğine vurgu yaptı. 
Türkkal, “Odağımız ilerisi ama bunu gerçekleştirmek için geçmişte olup biteni değerlendirmemiz gerekiyor. Bunun için de ileri ve geri bildirim oldukça önemli.” dedi.