ST Endüstri Radyo’da Toplum 5.0 programının bu bölümünde Mavituna & Co Genel Müdürü ve Yazar Burçin Mavituna, Dr. Yıldız Tuğba Kurtuluş Kara’nın konuğu oldu. Mavituna, Toplum 5.0 ve paylaşım ekonomisinin yanı sıra; Ortak ol, zengin ol kitabını da tanıttı.  

ORTAK OL, ZENGİN OL KİTABIM YENİ BİR MANİFESTONUN OLUŞUMU

Pandemi döneminden önce yayınlanan kitabında altını çizdiği yeni normal kavramının şimdiki anlamından biraz daha farklı olduğunu belirten Mavituna, “Ben bankacılık sektöründen geliyorum. 
Dolayısıyla Türkiye'nin sermaye piyasalarındaki gelişimini çok yakından takip ettim. Aracılık komisyonu olarak kazandığımız gelirimiz bugün söyleyebileceğim gerçeklikte neredeyse sıfırlandı. Bahsettiğim yıllar çok da geçmiş yıllar değil, 90'lı yıllardan bahsediyorum. Ben yeni normali tanımlarken de aslında bu duygu ile hareket ettim.  Kitabımda geçen o zenginlik duygusu yeni bir manifestonun oluşumu yani ortak olma kültürü üstüne bir yaşam kurma ihtiyacından karşılanıyor.” dedi. 

ARTIK ESKİ GÜÇ KAYBEDİLDİ

Bütün işletmelerin tek bir amacının olduğunu belirten Mavituna, yaratıcılık bugünkü modern yönetim teorisi içinde çok değer bulmuş yalandır ifadesinin altını çizdi. Bugün dünyada çok sayıda yeni kurulan işletme ve işin var olduğunu söyleyen Mavituna, bu işletmelerin çocuğunun veri odaklı alanlarda çalıştıklarını belirtti. Mavituna,”Yeni işlerin hayatımıza girmesiyle birlikte yeni bir kavram daha ortaya çıktı;büyüme korsanlığı. Eski şirketlerin pazarlama fonksiyonları müşterinin peşine düşer onu şirkete çekmeye çalışırdı. Artık eski güç kaybedildi. Aslında ortada bir korsanlık yok ama bütün şirket çalışanlarının hepsinin müşteri kazanımını ‘Biz her gün ne yapabiliriz?’ şeklinde değiştirdiği bir yola evrildik. Küçük şirketler bunu çok iyi başarıyor ancak büyük şirketlerin bu konuda ilerlemesi için biraz daha zamana ihtiyaçları var.” dedi.

İŞ HAYATINDA ALT ÜST HER ŞEY KARIŞTI

İş hayatında bir karışıklığın yaşandığını dile getiren Burçin Mavituna,  bu karışıma tamamiyle pandemi sürecinin neden olduğunu söylemenin doğru olmayacağını belirtti.  Mavituna, her şeyden önce bir yıkımın başladığını ve paylaşım ekonomisinin değişimi dolayısıyla şirketlerin de kendilerini adapte etmeleri gereken yeni normallerin bulunduğunun altını çizdi. Mavituna,” Eğer bizim amacımız müşteri kazanmak ve olan müşterimizle memnuniyet yaratmaksa aynı şekilde çalışan olarak benim de bu duyguyla yaşıyor olmam lazım.  Elimdeki imkanlarım o kadar daraldı ki kendimi kendimle rekabet etmekte zorlanır halde buldum. Eskiden olduğu gibi 4.0’lar da olsaydık her şey daha farklı olurdu. Öyle bir dijital evrim yaşıyoruz ki; benim bundan sonra hangi işi yapacağımı bilmek kadar nasıl yapacağımı çözmekte büyük bir mesele haline geldi.” ifadelerini kullandı.