Ümit Öncel ve Yüksel Eminoğlu’nun hazırlayıp sunduğu E-Ticaret Dünyası programında Türkiye’deki e-ticaret üzerine bilgiler paylaşıldı.

E-ticaret tarafında artış eğilimi olduğunu ve firmaların buradaki satışlarda yer almak için çalışmalar yaptıklarını söyleyen Eminoğlu, 2019 verilerine göre dünyada e-ticaretin büyüklüğünün 3 buçuk trilyon dolar olduğunun tahmin edildiğini ve en fazla ciroyu yapan ülkenin 634 milyar dolarla Çin ve 504 milyar dolar ile de Amerika olduğunu belirtti.

Eminoğlu, “Japonya 123 milyar dolar, Birleşik Krallık 103 milyar dolar ve Almanya'da 70 milyar dolarla takip ediyor. Türkiye'de ise bu oran 5-6 milyar dolar civarında.” dedi.

İNTERNETİN YAYGINLAŞMASI SATIŞLARI ARTIRDI

İnternetin artık dünyada penetrasyonunun oldukça yüksek olduğunu hemen herkesin birden fazla cihaz ile bağlana bildiğini belirten Eminoğlu, e-ticaretin ürün ve hizmet satmak ve tüketicilere ulaştırabilecek ortamı daha etkin bir şekilde sunmak konusunda yarar sağladığını söyledi.

Eminoğlu, “Bir işe ilk başladığımız zaman 2005-2006 senelerinde internet çok yavaştı ve herkeste yoktu. Bu nedenle e-ticaret istenilen seviyede değildi. Oysa internet artmaya başladıkça, kullanıcılar internet üzerinden ürün almaya başladılar. Eskiden bir marka ürün satmak istediği yerde gidip mağaza açıyordu. Dolayısıyla mağaza ve şube sayısı ne kadar fazla ise o kadar satış yapılacak düşüncesi hakimdi. İnternet kullanımı yayıldıktan ve güvenlik sorunu aşıldıktan sonra markalar Anadolu’nun her yerine ürün satmaya başladı.” dedi.

Bu büyümenin Türkiye’ye etkisi üzerine de bilgi veren Eminoğlu, 2018 ve 2019 yılları karşılaştırıldığında Türkiye’nin e-ticarette TL bazında %42, dolar bazında ise %8 büyüdüğünü söyledi. Bu rakamların her sene artarak devam ettiğini söyleyen Eminoğlu, “Bu da şu anlama geliyor; tüketiciler e-ticareti beğendiler, e-ticareti tüketmeye başladılar ve ürün almaya devam edecekler.” dedi.