Arda Meriç’le Teknoloji Gündemi programına konuşan Influencer ve Köşe Yazarı Yeşim Mutlu, influencer marketing üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

Geçmişte influencer marketing konusunu, nasıl ve neden yapılması gerektiğini anlamanın önemine dikkat çeken Mutlu, artık birçok firmanın bu konuda bilgi sahibi olduğunu ve bunun bir gereklilik halini aldığını kaydetti.

“ÖNCE MARKA KONUMLANDIRILMALI”

Mutlu, nitelik ve nicelik kavramlarının önemli olduğunu söyleyerek doğru firmaların doğru influencer seçimine dikkat etmeleri gerektiğini belirtti.

KOBİ’lerin ilk önce dijital altyapılarını ve e-ticaret yapacaklarsa da web sitelerini kontrol etmeleri gerekiyor diyen Mutlu, şirketlerin önce markayı konumlandırmaları ve marka algılarının marketing yapmaya uygun olup olmadığını belirlemeleri gerektiğini vurguladı.

Mutlu, “KOBİ’ler tamamen bütün yatırımlarını dijitale ve online çalışmalarına yapmaları gerekiyor.” dedi.

“ÖZGÜN VE FARKLI İÇERİKLER GEREKİYOR”

İnfluencer marketing çalışmaları yapılırken firmaların yaptığı hataların en başında müşterinin ne istediğini tam olarak bilmemek geliyor diyen Mutlu, bunun yanı sıra müşteriye ulaşırken kullanılacak aracın doğru seçilmesi gerektiğinin de altını çizdi.

Mutlu,” Her influencer her marka ile çalışmamalı. Sürdürülebilirlik olmadığı sürece yanılgı ortaya çıkar.” dedi.

Mutlu, üretilen içeriklerin de birbirlerine benzediklerini belirterek özgün, farklı ve samimi içerikler üretmenin verimli olacağını sözlerine ekledi.