Endüstri Harmanı programına konuşan Endüstriyel Psikolog Banu Koç Çakan, duygusal zeka üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

“ŞİRKET VERİMLİLİĞİNE KATKI SAĞLAMAYI AMAÇLIYORUZ”

Amacımız çalışanların başarı ve mutluluğunu arttırarak aynı zamanda şirket verimliliklerine katkı sağlamak diyen Çakan, duygusal zekanın dijitalleşmenin çok hızlı ilerlediği karmaşık bir dünyanın içerisinde çok daha fazla yer aldığını kaydetti.

Çakan, insanların duyguların gücünü kullanmaya her zamankinden daha çok ihtiyacı olduğunu belirtirken duygusal zekanın dışarıdan görülen en belirgin etkisinin kişinin kendisiyle ilgili farkındalık seviyesi olduğunu vurguladı.

Çakan, “Ben kendimi ne kadar tanıyorum, güçlü yönlerimi biliyor muyum, stres yönetimi nasıl, birlikte çalıştığım kişileri güçlendirebilir miyim? Bütün bunlar aslında kişinin duygusal zeka becerilerini  gösterir.” dedi.

İLETİŞİM BECERİSİ BELİRGİN BİR İHTİYAÇ

Bunun bir başka tarafının da tüm bu düşüncelerin karşı taraf için yapılabiliyor olup olmadığının önemine dikkat çeken Çakan, “İş hayatının en belirgin ihtiyaç noktalarından bir tanesi iletişim becerisidir. İletişim becerisinde en İhtiyaç olan noktalarından bir tanesi de kendimi anlamak ve karşıdaki kişiyi anlamaktır.” ifadesini kullandı.

KİŞİLERİN DESTEK GÖRMEYE İHTİYACI VAR

Dünya ne kadar gelişirse gelişsin, teknoloji ne kadar başka boyutlara giderse gitsin biz insanın var olma ihtiyacı, değer görme ve desteklenme ihtiyacı hiçbir zaman bitmeyecek diyen Çakan, “Liderin peşinde koşan, çalışan gruplara baktığımızda en fazla bu grupların kendilerini güçlü ve değer verilmiş hisseden gruplar olduğunu görüyoruz. O yüzden bu noktada başlangıç konusunun insanın kendisi olması gerektiğini düşünüyorum.” dedi.

Şirkette birçok kurumun verimliliğini artırmak için çeşitli liderlik programları gerçekleştirdiğini belirterek insanın özüne bakılmasının gerekli olduğunu da sözlerine ekledi.