Eve İş Götürme programına konuk olan İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, mobilya sektörünü ST Endüstri Radyoda değerlendirdi.

Türkiye'deki mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörünün son 20 yılda üretimde ciddi bir genişleme yaşadığını, firmaların istihdama katkı sağladığını ve ihracata yöneldiğini belirten Güleç, sektörlerin ortak özelliklerinin ise tasarıma ve üretime dayanması olduğunu vurguladı.

Güleç, “Türkiye'nin dünya pazarından pay almasının yolunun sadece kilogram ve adet ile olmadığını bilerek algıyı da yönetmemiz gerektiğini daha net gördük. Onun için özellikle mobilya ve ambalaj sektörü tasarıma çok daha fazla önem verdi. “ dedi.

“YETİŞMİŞ İŞGÜCÜ GELİŞTİ”

Dünyanın son teknolojisinin transfer edilerek özellikle girişimcilerin kendilerini geliştirdiğini ve yetişmiş işgücüne daha fazla ulaşma imkanı olduğunu belirten Güleç, daha fazla mühendis ve tasarımcının istihdam edildiğini ifade etti.
Bu sürecin pandemiye kadar devam ettiğini belirten Güleç, “Türkiye mobilya sektörü 2000 yılında dünya sıralamasında ilk 25 ülke arasındaydı. 2019 yılına gelindiğinde ise dünyanın 8. büyük ihracatçısı ve 9. büyük üreticisi oldu. 2000 yılında 6 bin mikro atölyemiz mobilya üretiyor iken 2019 yılında  36 bin KOBİ’ye ulaştık.” dedi.

“DURGUNLUĞA RAĞMEN İHRACAT ARTTI”

Özellikle 2020'nin başında mobilyadaki katma değer oranının %18'den %8'e inmesinin önemli olduğunu ve 2020 için bir umut yarattığını belirten Güleç, “2020 mobilya sektörüne iyi gelecek diye düşündük. Yaptığımız uluslararası fuarlarda ve ihracatlarda da Ocak- Şubat ayları iyiydi. Ancak Mart ayına geldiğimizde düşmeye başladı. Ülkelerin sınırlarını kapanmasıyla birlikte zorlu bir süreç geçirdik. Mobilya sektörü bu 3 aylık durgunluğa rağmen dünyada ihracatını artıran sektörlerin başında geldi. 2019'da 3.5 milyar dolar ihracat rakamını geçmiş olduk.” ifadesini kullandı.

“PAZAR PAYINI ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ”

Mobilya sektörünün son 20 yılda dünya pazarından pay almayı hep arttıran bir sektör olduğunu vurgulayan Güleç, “Şu anda mobilya ticaretinin %2’sinden pay alma noktasına geldik. Hedefimiz 2 yıl içinde, 2023 yılında %3'e çıkmak. Dünyada en fazla ticaretten pay alan sektör ünvanını da elde etmek istiyoruz.” dedi.

Güleç, sektörde özellikle ölçek sorunu yaşandığını da belirterek kısa dönemde işbirliği kültürü ile çözülebilecek alanlar olduğunu, uzun dönemde ise firmaları daha da genişleterek pazara gidilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.