Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan Brandmix Danışmanlık Kurucusu Yasemin Romano, markalaşma yolundaki firmalar için pazarlama desteği üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

SÜRECİ DOĞRU KURGULAMAK GEREKİYOR

Firmalarla işbirliği yapmanın markalaşma sürecinde büyük firmalar için çok önemli bir yolculuk olduğunu söyleyen Romano, bu süreci doğru kurgulamak ve yönetmek gerektiğini vurguladı.

Romano, “Firmalar bazen günlük yoğun operasyon sürecinde stratejik yol haritalarını belirlemekte zorlanıyorlar. Dışarıdan uzman bir gözün avantajı; iç yapıya daha uzun soluklu ve sürdürülebilir bir stratejik bakış açısı getirebilmesi. Dönemsel konusu biraz değişken bir konu. Bu biraz da firmaların bakış açısı ile değişkenlik gösterebiliyor. Bazı firmalara dönemsel destekler olabileceği gibi doğru kurgulanmış ve tanımlanmış danışmanlık modelinde daha uzun soluklu bir birliktelik de söz konusu olabilir.” dedi.

HER MARKAYA ÖZEL REÇETE 

Danışman denilen kişinin işin içine tam anlamıyla girmediğinde ortaya sağlıklı sonuçlar çıkmayacağını söyleyen Romano, Brandmix çalışmaları üzerine de bilgiler verdi.

Romano, “Firmalara hep şunu söylüyorum; verdiğimiz hizmeti bir danışmanlık gibi düşünmeyin. Karşınızda üçüncü bir parti değiliz de koltuğu çekip yanınıza oturan bir destek gibi düşünün. Şirket içinde yeterli zaman bulunamadığında ya da yeterli tecrübe birikimindeki stratejik bakış açısını içeriye alacak kaynak ayıramamaktan dolayı marka, pazarlama uzmanını dönemsel veya uzun vadeli yanınıza alma imkanı sunuyoruz.” açıklamasında bulundu.

Romano, Brandmix’in en büyük farkının her markaya özel reçete oluşturmak olduğunu belirtti.

MARKAYI İYİ ANLAMAYI HEDEFLEYEN ANALİZLER GEREKİYOR

Başarı reçetemizde önce sektörü, kategoriyi ve markayı iyi anlamayı hedefleyen analiz bazı var ve bundan sonra ancak strateji geliştirme süreci başlıyor diyen Romano, “İlk önce doğru durum tespiti yapılmalı.

ğer bu yapılmazsa stratejide yanlış olacaktır. Markanın stratejisini oluşturacak işgörüleri doğru seçmek en önemli alanlardan biri. Doğru analizleri yapıp mevcut durumu değerlendirdikten sonra işin strateji oluşturma kısmı başlıyor. Burada markanın oyun alanı yani içinde yer alacağı pazar, segmentasyon, portföy, marka mimarisi çalışmaları devreye giriyor. Akabinde kilit markalar belirlenip marka konumlamaları oluşturuyor ya da varsa gözden geçirip güncelleniyor.” dedi. 

Romano, tüm bu süreçlerden uygulama aşamasının devreye girdiğini belirtti.