HEDEF MÜŞTERİ DATASI OLUŞTURMAK İÇİN ÖNERİLER

Endüstri Radyo’ya konuşan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, müşteri datası oluşturmak için gereken adımlar üzerine bilgiler verdi.

Endüstrideara

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Yeni kurulan firmalar için hedef müşteri datası oluşturma aşamasında neler önerirsiniz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

HAM DATA OLUŞTURMAK İÇİN İNTERNET KULLANILABİLİR

Hedef müşteri diye tanımladığımız yer farkındalığı oluşturduğumuz yer diyen Akbayrak, öncesinde bir ham data oluşturmak istenirse internet ve sosyal medyanın bunun için biçilmiş bir kaftan olduğunu ve biraz zaman ayrıldığı takdirde potansiyel müşteriler için şirket datası oluşturmanın mümkün olduğunu belirtti.

Akbayrak, “Bunları ancak hedefleme olarak kullanabilirsiniz. Gerçek bir dataya yapılaşmak için talep toplamak gerekiyor.” dedi.

TEMELDE DOĞRU ADIMLAR ATILMALI

Pazarlama iletişimine ne kadarlık bir bütçe ile yatırım yaptım, bunun bana maliyeti ne oldu, kaç tanesinden satış yapabiliyorum ve yüzdesel olarak bunun istatistiğini çıkarabiliyor muyum sorularının önemli olduğunu belirten Akbayrak, temelinde doğru adımlar atılıp satışın yapıldığı ürünün mevcut kar marjına göre standartlarına ulaşılabilir ise pazarlama iletişiminde aranılan verinin bulunacağını vurguladı.

Akbayrak, şirketlerin en çok zorlandığı alanın, satılan ürünün birim maliyetinin çok düşük kar ile satılması olduğunu belirterek bu tp durumlarda ürünün üzerine pazarlamanın artırılması gerektiğini söyledi.  

Güncelleme Tarihi: 23 Mart 2021, 11:03
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını