Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında “Fabrikalardaki IT departmanındaki kişiler hedef kitlemizi oluşturuyor. Bununla ilgili ne tür çalışmalar yapabiliriz?” sorusu üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

ANKET ÇALIŞMASI YAPILMALI

Öncelikle IT departmanındaki sorumluluların ürünler ve hizmet üzerine memnuniyetlerini veya memnun kalmadıkları alanları belirlemelisiniz diyen Akbayrak, bu belirlemeyi yaparken de şeffaflığı ön plana alarak bir anket çalışması yapılmasının daha doğru olduğunu kaydetti.

Akbayrak, “Bunu yaparken müşteri ile temas kuracak tarafta satış departmanı olmamalı çünkü onlara söylenecek ve buradan geri gelecek bildirimlerde bazı veriler eksik kalabilir. Analiz de istemediğiniz bambaşka noktalara doğru evrilebilir.” dedi.

Mümkünse üçüncü bir şirketten hizmet satın almanın önemine dikkat çeken Akbayrak, firmanın verdiği hizmetten ve üründen memnuniyet derecesini anlamanın ve en memnun olunan konuların ön plana çıkarılmasının altını çizdi.

ŞEFFAF BİR ŞEKİLDE ORTAYA KONULMALI

Başka işletmelerdeki IT grubundaki kişiler ile iletişim kurarak, sizin ürünlerinizle ilgili başka markaları tercih etmelerindeki ana nedeninin ne olduğunu tamamen şeffaf bir şekilde gerekçelerini ortaya koyarak yapmak gerektiğini de belirten Akbayrak, bunların pazarlama iletişiminde kullanılacağını ve bağlayıcı bir etkisinin olmadığını vurgulamanın ve mutlaka destek alan bir iletişimin kurulmasının faydalı olacağını vurguladı.

ORTAYA ÇIKAN VERİ SEKTÖRÜ ANLAMAYA YARDIMCI

Akbayrak, “Bunları harmanladığınızda ortaya bir veri çıkacak. Bu veri sizin sektörü anlamanıza yardımcı olacak ve belki pazarda çok güçlü bir açığı yakalamanıza bile yardımcı olacak.”dedi.

Akbayrak, elde edilen sonuçtan sonra tam da hedef kitlenizin ilgisini çekecek markanızı konumlandırma fırsatının ortaya çıkacağını sözlerine ekledi.