ST Endüstri Radyoda, Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan McDonald’s CMO’su Elif Göktaş, hazır yemek sektörü üzerine değerlendirmelerde bulundu.

Ağırlıklı olarak FMCG ve perakende olmak üzere 25 yıllık pazarlama tecrübesine sahip olan Göktaş, Mart ayı itibariyle yasakların başlamasından dolayı özellikle gel al ve eve siparişlerin arttığını belirtti. Bu dönemde tüketicilerin gıda sağlığı ve güven konusunda dikkatli olduğunun altını çizen Göktaş, McDonald’s’ın uluslararası standartlarda kalitesi olduğunu ve Türkiye’de devletin yayınladığı şekilde ekstra güvenlik önlemleri aldıklarını ifade etti.

Yasakların kalkmasına rağmen AVM restaurantlarının trafiğinin hala düşük olduğunu belirten Göktaş, cadde restaurantlarının cirosunun Eylül ayı itibari ile ciddi oranda toparlandığını ve geçen seneye göre daha yüksek olduğunu da sözlerine ekledi.

“HEDEF KİTLEMİZ GENÇLER”

Pazarlama çalışmalarını değerlendiren Göktaş, hedef kitlelerinin ağırlıklı olarak 18-25 yaş grubu olduğunu ve onların yaşamına, konuşma şekline, beklentilerine yönelik çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Cazip taraflarının uygun fiyata lezzetli ürünlere ulaşmak olduğunu belirten Göktaş, “Bizim globalde, hangi ülkeye gidersen git görebileceğin ürünlerimiz var. Bir de lokalde ürünlerimiz bulunuyor. Bütün ürün geliştirmelerini tüketici içgörüsünden başlayarak yapıyoruz. Kayıt araştırmalar, bir takım trendlerin takibi, müşteri beklentisi üzerine çalışmalar yapıyoruz. Aynı zamanda fiyat boşlukları var mı, tüketiciye uygun mu diye de araştırmalarımız bulunuyor.” dedi.

“DİJİTALLEŞME SÜRECİNE GİRDİK”

Özellikle sosyal medyayı etkin kullandıklarını ve gençlerin yoğun kullandığı dijital mecralarda ürünlerini tanıtmak için çalışmalar yaptıklarını ifade eden Göktaş, ciddi bir dijitalleşme sürecine girdiklerininde altını çizdi. “Göktaş,” Bir aplikasyon uygulaması yaptık bundan iki sene önce. Şu anda 4 milyondan fazla kullanıcı bu uygulamayı indirdi. Bu aplikasyon hem restaurantları takip etmemizi hem de katkı yapmamızı sağlıyor. Tüketicilere ürün aldığı sürece hediye ürün alma imkanı da doğuyor. Biz de böyleylikle tüketicimizi tanımış oluyoruz. Çalışmalarımızda buna göre şekilleniyor.” dedi.