Üretim Sanayi Bunu Konuşuyor programında Özge Kartal Çetin’in sorularını yanıtlayan Aviation Parts & Services CEO’su, KAGİDER Üyesi ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyon Danışman Üyesi Aslıhan Bulut Aydemir, havacılık sektörü üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

ÜRETİM ALANINDA CİDDİ BİR KABİLİYET VAR

Türkiye’nin havacılık geçmişi vizyonunun bilinmesi çok önemli diyen Aydemir, havacılığın ülkelerin stratejik konumları için çok önemli bir sektör olduğunu belirtti.

Aydemir, “Türkiye’de havacılık sektörünün geçmişi ümit etmenizi sağlıyor. 1955 yılına kadar 516 tane uçak üretmiş bir ülkeyiz. Dolayısıyla üretim anlamında da çok ciddi bir kabiliyeti var ülkemizin. O tarihleri düşündüğünüz zaman, bugün bu işi yapmakla o günün şartları ile o işi yapmak arasında gerçekten devasa bir fark var. Aynı zamanda da bir gönül borcu hissediyorum.” dedi.

Son 15 yıldır havacılık sektöründe bir hareketliliğin yaşandığını söyleyen Aydemir, bu sektörde kişilerin kendi üzerlerine düşen rolleri yerine getirmesi gerektiğini de belirtti.

HER ŞEYDEN ÖNCE GÜVENLİK GELİYOR

Gövde ve motor olarak iki kapsamda havacılığı değerlendiren Aydemir, ikincil piyasa malzemelerle gövde-motor bütün parçaların hizmetlerini verdiklerini söyleyerek tamir edilebilir komponentlerin tekrar piyasaya sürülmesi konusunda çalıştıklarını belirtti.

Aydemir, “Havacılıkta bütün sınırlar bellidir. Yani sistemi çok net belirlenmiş bir sektör. Yoruma açık bir sektör değil. Her şeyden önce güvenlik gelir. İlk önce müşterinin zamanında uçağı kaldırmak istediğini, bakımdan çıkması gerektiğini veya planlı bakıma gireceğini bilip ona göre önem verilmesi gerekir. Parça satmak herhangi bir şey satmak gibi değildir. Vaktinde yerine ulaşmadığındaki sonuçlara hakim olmanız gerekiyor.” dedi.

Aydemir, kalite standartlarının net bir şekilde belli olmasının işleri kolaylaştırdığını çünkü sınarların ne olduğunun bilindiğini de sözlerine ekledi.