Etekteki Taşlar programına konuşan Marka Mühendisi Ömürden M. Sezgin, bir marka için yapılması gerekenleri ST Endüstri Radyoda anlattı.

Pandeminin olumsuz yanlarının yanı sıra birçok konuda olumlu etkisinin de olduğunu belirten Sezgin, insanların uzaktan çalışabilme yeteneğine sahip olmasının verimliliği arttırdığını ifade etti.

BEN VARIM ÇAĞI

Sezgin, “Eğer bir çağ açıldı ise ‘ben varım çağı’ diye tanımlıyorum. Hayatımda buna göre çevirdim. Sürekli bir üretim halinde, çalıştığımız kişilere yaptığımız işi gösterme anlamında veya sosyal medyada var olma anlamında bir içerik yaratır duruma geldik.” dedi.

Sezgin, bu süre ne kadar uzarsa insanların o kadar kaliteli içerik yaratma, bu işe adapte olma ve teknoloji kullanma konusunda ciddi ilerlemeler kaydedeceğini de belirtti.

MARKA 5 DUYUYA HİTAP ETMELİ

Markanın eskiden bir ürünü diğerlerinden ayıran simgeler ve semboller olarak tanımlandığını belirten Sezgin, günümüzde artık bu duyguların değiştiğini ve farklı hikayelerin o ürünün, hizmetin içerisine girmeye başladığını kaydetti.

Güçlü bir marka 5 duyuya hitap etmeli diyen Sezgin, “Eskiden sadece görsel olan yetiyorken günümüzde 5 duyuya hitap etmesi gerekiyor. Ayrıca markanın ismi ve mağazası değil beraberinde sosyal medya hesaplarının da aynı standardı desteklemesi gerektiğini belirtti.

UZUN SOLUKLU OLMALI

Marka, bir stratejiyi konumlandırmayı başardıktan sonra belli standartlarda uzun soluklu aynı yapıyı devam ettirebilme mücadelesidir diyen Sezgin, temeli oluştururken pazarı, sektörü, tüketiciyi anlamaya çalışıp, rakiplerden farklı olacak strateji belirlemenin önemine dikkat çekerek, bu belirlenen stratejinin devam ettirilmesi için faaliyet yürütülmesi gerektiğini sözlerine ekledi.