Şirketler Arası Pazarlama programına konuşan Pazarlama Uzmanı Faruk Şener, güçlü bayiler inşa etmek için yapılması gerekenleri ST Endüstri Radyoda anlattı.

“SEKTÖRÜN KANAL HARİTASI ÇIKARILMALI”

Güçlü bir bayi inşa etmek için yapılması gerekenler üzerine değerlendirme bulunan Şener, öncelikle sektörün kanal haritasının çıkarılması gerektiğini vurgulayarak dağıtım kanalı yapısı, üretici ile tüketici arasındaki yapı, kanal üyelerinin rol ve sorumlulukları gibi sorunların tespit edilmesi gerektiğini söyledi.

Şener, “Hiçbir bayilik deneyimi olmamış ve bu işin nasıl yapılacağı konusunda hiçbir fikri olmayan bir firmada öncelikle sizin ürünlerinizi tüketiciye ulaştıracak en doğru bayi adaylarının bulunması gerekiyor.” dedi.

“BAYİLER KATEGORİZE EDİLMELİ”

Doğru bayi adalarının bulunabilmesi için benzer ürünleri satan ve hedeflenen müşteriye giden firmaların bayilerinin kategorize edilmesi gerektiğinin altını çizen Şener, sonraki aşamada ise birkaç farklı bayi kanalı oluşturmak gerektiğini vurguladı.

Birebir görüşme ve mülakatlar ile bayilerle tanışmanın da son derece önemli olduğuna dikkat çeken Şener, “Burada şu soruların sizin doğru bayi adayınızı bulmaya yardımcı olacaktır. Birincisi bu bayiler arasında yaptığı iş ve tecrübesi itibariyle sizin ürünlerinizi tüketiciye ulaştırma kapasitesi olan kimdir? Bulunduğu konum itibariyle sizin ürünlerinizi satmasının kendisi açısından bir fırsat olacak bayi kimdir? Bu sorular ışığında analizlerinizi devam ettirdiğimiz zaman doğru bayi adayları ile ilgili net bi fikir oluyor.” dedi.

“BAYİ TEKLİF PAKETİ HAZIRLANMALI”

Şener, bir sonraki aşamada da bu bayiyi neden ve nasıl kazanmanız gerekir sorusu üzerine çalışılması gerektiğini belirterek ürün, satış ve fiyatlandırma stratejisi gibi değerlendirmelerin bulunduğu bayi teklif paketinin hazırlanması gerektiğini ifade etti.

Bu teklifin rekabetçi bir şekilde yapılması ve iyi çalışılması gerektiğini belirten Şener, bu çalışmalar sonucunda somut bayi adaları ile birebir görüşmelerin yapılması gerektiğini de sözlerine ekledi.