Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Klasik reklam mecraları ve reklam seçenekleri dışında B2B pazarlamada neler yapılabilir?”sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

GÖNÜLE DOKUNACAK ÖZEL FİKİRLER

Promosyon tarafında müşteriye reklam dışında, gönüle dokunacak ve değeri yüksek olmayacak ama içerisinde bir takım özel fikirleri barındıran pazarlama modellerinin avantaj yarattığını belirten Akbayrak, markanın hikayesi ile alakalı hediye paketinin sürpriz bir şekilde müşteriye gitmesinin önemli olduğuna vurgu yaptı.

Akbayrak, bu hediye paketinin yılbaşı, bayram gibi özel günler dışında yapılmasının önemine dikkat çekerek bunun iyi bir müşteri ilişkileri yönetimi sağlayacağını belirtti.

SÜREKLİLİK SAĞLANMALI

Pazarlama noktasında inovatif bir şeylerin sektöre göre değişkenlik gösterdiğini söyleyen Akbayrak, “ Örneğin bir sektörün çok aşina olduğu bir pazarlama uygulamasını bir başka sektöre siz uyguladığınızda orası için çok inovatif olabiliyor. Bu durumları sektöre göre değerlendirmek gerekiyor.” dedi.

Akbayrak, radikal uygulamalar yapmadan önce dar bir alanda deneme yapmanın önemine dikkat çekerek pazarlama iletişiminde sürekliliğin önemli olduğunu ve markanın görünür kılınması gerektiğini sözlerine ekledi.