Zamana Kafa Tutanlar programında konuşan Coredea CEO’su Erkan Belen, Coredea ve çalışmaları üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Bir markaya geniş perspektiften bakarak markayı baştan ele aldıklarını söyleyen Belen, “Pazarlama departmanını kurmaktan tutun da marka yöneticilerini seçmeye kadar birçok alanda çalışma yürütüyoruz. Bir departman fiziksel olarak veya internetten sermaye anlamında nasıl olması gerekiyor, markanın dili, tonu, hangi araştırmaları yapmamız gerekiyor gibi konularda marka ve kurumla birlikte içeride çok ödev yaptığımız bir yapı bizimkisi.” dedi.

Belen, yarı yoldan bir markayı alıp onun üzerinden çalışma yapmanın zor olduğuna dikkat çekerek Coredea olarak farklarının, markanın, yöneticinin, departmanların hayatlarına girerek koçluk vermek olduğunu belirtti.

GLOBAL OLMAK İSTEYEN MARKALARLA ÇALIŞIYOR

Coredea olarak daha çok globalde olan ya da globale açılmak isteyen markaları tercih ettiklerini söyleyen Belen, “Bunun için biraz da kimlik, kültür, ruh çok önemli. Türkiye’de çok başarılı olmuş bir marka veya kurumsanız bile bir anda globale girdiğinizde dengeler şaşabilir. Bu farklılık için çok iyi çalışarak yeni bir kültür oluşturmak gerekiyor. Bu kolay değil ancak bizim gibi toplumlar için çok büyük bir fırsat. O yüzden her zaman şunu söylerim; bundan sonra birlikte yol almak istediğim markalar globalde olan ve globale açılmak isteyen markalar.” dedi.

Türkiye’de kimlik, kültür, kişilik olarak çok iyi dizayn edilebilecek bir yapının bulunduğunu da vurgulayan Belen, bunun için markanın bileşenlerine ve çalışanlarına kültürü doğru anlatmak gerektiğini ve performans kriterinin de bu noktada önemli olduğunu ifade etti.

VİZYON ÇOK ÖNEMLİ 

Vizyon kavramının da hem markalar hem de çalışanlar ve yöneticiler için gerekli olduğuna dikkat çeken Belen, sözlerine şöyle devam etti:

“Vizyon olmadan hiçbir şey olmuyor. Yani ne kadar  sermayeniz, kültürünüz, bilginiz bile olsa vizyon olmadığı zaman sistem çöküyor. Vizyon sizi ayakta tutan, her gün sabah kaldıran ve ‘ben bunu zamanında teslim edeceğim, bu işi çok iyi yapacağım’ dedirten şey. Dolayısıyla oldukça da önemli. Türkiye’de bunun potansiyeli var ancak doğru kullanmak gerekiyor. Vizyonu satış hedefi olmaktan çıkarmalıyız.” dedi.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.