banner1013
x

GELECEKTEN UMUTLUYUZ

Sultanlar Grup Pazarlama Yöneticisi Salih Bıçak, “İnsanlar içinde kimyasal olmayan doğal ürünlere talep göstermeye başladı. Pandemi sürecini iyi bir şekilde atlattık. 2021 için daha umutluyuz. ”

EndüstrideAra4

ST Endüstri Radyoda Zamana Kafa Tutanlar programının konuğu Sultanlar Grup Pazarlama Yöneticisi Salih Bıçak oldu. Esra Baykal’ın sorularını yanıtlayan Bıçak, üretim faaliyetlerini anlattı. 

İHRACAT BİZİM İÇİN ÖNEMLİ”

Sultanlar Grup aslında faaliyetlerini ilk olarak eczane ve ihtiyaç kanalına dağıtım hizmeti yaparak başlatıyor. Geçmiş yıllarda ticaretin kalbi olarak nitelendirilen Tahtakale'de çok büyük bir müşteri kitlesine oluşuyor. Sonrasında dağıtım yaptığı firma ve markalardan bazılarını satın alarak gruba  sanayici kimliği kazandırılıyor. Halihazırda müşteri tabanı genişletilirken bir yandan da ilk hedef olarak coğrafi yakınlık ve uluslarası ilişkilerimizin daha güçlü olduğu Türkiye Cumhuriyetlerinde ihracat operasyonu başlıyor bundan 30 yıl önce. Türk ekonomisi dünyaya açıldığından beri 80'e yakın ülkeye ihracat yapıyoruz.Şu an ciromuzun %30’unu ihracat kanalı oluşturuyor. Bizim hedefimiz birkaç sene içerisinde %50 yapmak çünkü dışarıda çok büyük bir pazar var ve Türkiye olarak oralarda daha çok var olmak istiyoruz. Ülkelere ve bölgelere göre farklı çalışmalarda yürütüyor, özel ürünler gliştiriyoruz. Bu bakımdan ihracat bizim için çok önemli bir kanal. 

“TOPLUM DOĞAL ÜRÜNLERE YÖNELDİ”

İnsanlar doğal ürünlere veya kimyasal maddesi daha az olan ürünlere karşı ciddi bir ilgi oluşturmaya başladı. Biz de üretimimizde bunu göz önünde bulundurarak araştırmalar yapıyoruz. İlk yıllardan beri geleneksel temizlikte kullanıldığını bildiğimiz sirke örneğin, bununla ilgili çalışmamız oldu. Hem etkisinin çok iyi olduğunu biliyoruz hem de geleneksel olduğu için tercih edileceğini düşündük. Kokusunun keskin olmasıyla ilgili bir takım çalışmalar yaptık ve ürettik. Üretimden sonra güzel geri dönüşler aldık ama tüketicilerin klasik bildiği temizlik ürünlerinden biraz daha farklıydı, bilinirliği çok değildi. Pandemi sürecinde bu tarz bir ürünle hazır bulunmak bizim için büyük bir avantaj oldu çünkü hepimiz temizliğe daha çok önem vermeye başladık. Büyük marketlerle çalışıyoruz. Normalde marketlere verdiğimiz ürünlerden 5 katı ürün talebi oluşmaya başladı. Çünkü tüketicinin haftada bir yaptığı temizlik günde bire çıktığı için ürünlerin rafta kalma süreleri kısaldı.

“ÜRETİM YAPMAK İÇİN ÜRÜNE TALEP OLMASI GEREKİYOR”

Bir ürünü ürettiğiniz zaman onun tüketilip tüketilmeyeceğini de araştırmak gerekiyor. Örneğin biz bir sandviç poşeti çıkarmıştık. Ancak daha sonra piyadan çektik çünkü böyle bir alışkanlık şu an yok tüketicide. Siz üretici olarak bu alışkanlığı ancak iletişim yaparak sağlıyorsunuz. Ülkemizde daha çok buzdolabı poşetine veya işte alüminyum folyoya sarılır sandviçler.  Bizim geliştirdiğimiz ürün daha farklı ve kullanışlıydı. Hem kız çocukları için hem de erkek çocuklar için 2 farklı tasarımlar yapmıştık. İçerisine 30 tane etiket koymuştuk, her güne birer tane etiket gibi ama satış performansı az oldu. Tabii pazar devam ediyor ve her geçen gün değişebiliyor. Bir üründen çıktığı zaman tekrar pazara giremeyecek durumları da hiçbir zaman olmadı. Bizim daha önceden üretmeye durduğumuz tekrar girdiğimiz ürünler var veya yıllardan beri ürettiğimiz ama artık trenlerin tamamen değişik ürünlere döndüğü alanlarda var. Ürün üretiminde temel prensip talep olması.

Güncelleme Tarihi: 28 Ekim 2020, 14:52
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler