banner1013
x

"FUARLAR FİZİKİ ŞARTLARDA YAPILMALI"

 Aktüel Expo Fuarlar Direktörü Arzu Yungul, fuarcılık sektörü ve koronavirüs pandemisi etkileri üzerine ST Endüstri Radyoda açıklamalarda bulundu.

EndüstrideAra4

Turizm Gündemi programına katılan Aktüel Expo Fuarlar Direktörü Arzu Yungul, pandemi sürecinde fuarcılık sektörünü değerlendirdi. 

Fuarların dünya ticaretinde pazarlama stratejileri arasında oldukça önemli bir yeri olduğunu söyleyen Yungul, ticaretin giderek dijitalleştiği  global ortamda bile fuarlar, üretici ile tüketiciyi bir araya getirme ve katılımcı firmalara rakiplerini izleme olanağı verdiğinden profesyonel firmaların fuarlara katılma isteği artarak devam ettiğini belirtti.

“FUARLAR FİZİKİ ŞARTLARDA YAPILMALI”

Pandemi süreci ile birlikte dünya fuarcılık sektörü incelediğimizde dijitalleşme ve sanal fuarcılık gibi gelişen teknolojinin olduğunun da farkındayız diyen Yungul, hala fuarların fiziki şartlar altında çalışması gerektiği yönündeki çalışmalarına devam ettiklerini vurguladı.

AVRUPA ÜLKELERİNE VİZE ALMAK ZORLAŞTI”

Ülkemizde fuarcılık sektörünün geleceğini çok parlak gördüğünü ifade eden Yungul, “1950'li ve 1960'lı yıllarda Avrupa dünyanın fuarcılık endüstrisinin gözbebeği olarak gelişmeye başladı. 1990'lı yıllarda zirveye ulaştıktan sonra 2000'li yıllara doğru fuarcılık Avrupa'dan Moskova, Türkiye, Dubai eksenine doğru kaymaya başladı.” dedi.

Bugün Avrupa fuarlarında ürünlerini ve hizmetlerini sergilemek isteyen firmaların ve ziyaretçilerin Avrupa ülkelerine vize almalarının çok zor olduğunu belirten Yungul, “Ortadoğu'dan ve Kuzey Afrika'dan fuar katılımı ve ziyareti için Avrupa ülkelerine gitmek imkansıza yakın bir süreç haline geldi.” dedi.

“SEKTÖRDE ÖNEMLİ BİR KONUMDAYIZ”

Bu eksende bulunan ülkeler arasında en fazla avantaja sahip ülkenin Türkiye olduğunu dile getiren Yungul, Türkiye’nin bölgesinde rakiplerine kıyasla demokraside en gelişmiş ülke konumunda bulunduğunu ve ulaşım ve konaklama bakımında geniş imkanlara sahip olduğunu belirtti.

Yungul, “Doğu, Batı ve Kuzey, Güney arasında doğal bir köprü işlevi görerek önemli pazarlara giden etkili ve uygun maliyetli bir çıkış noktası olan ülkemiz; yaklaşık 2 milyar müşteriye ve toplam gayri safi yurtiçi hasılanın 25 trilyon dolar olan çok sayıda pazara kolay erişim imkânına sahiptir.” dedi.
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 01 Aralık 2020, 17:35
YORUM EKLE

Radyo

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler