Etekteki Taşlar programına konuk olan Sayar AVM Satın Alma Müdürü Selim Kılıç, korona virüsü salgınında yerel perakendecilik üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

ARTIK YAŞAM BİÇİMİ E-TİCARET

Koronavirüsü salgını sürecinde perakendecilerin online satış sitelerini hızlı bir şekilde aktif hale getirdiklerini belirten Kılıç, online satış sitesi olanların da bu konuda geliştirmeler yaptıklarını söyledi.
Tüketicinin de online satış konusunda fayda sağladığını vurgulayan Kılıç, “Tüketiciler, markete gidip, fiyatları araştırıp farklı farklı marketlerde alışveriş yapıp, onu arabasına koyup tekrar evine getirme zahmetinden kurtuldu. Salgın süreciyle birlikte online alışverişin ne kadar konforlu bir iş olduğunu deneyimledi. Artık yaşam biçiminin büyük bir kısmını e-ticaret oluşturuyor.” dedi.

DİJİTAL REKABETE DÖNÜŞTÜ

Hızlı tüketim sektörünün dezavantajlı konumda olduğunu belirten Kılıç, yerel perakendeciler için sadece yereldeki market zincirleri rakip iken, online satışlar ile bunun tüm Türkiye’ye yayıldığını ifade etti.
Kılıç, “Türkiye’nin neresinde olursanız olun, herhangi bir marketten istediğiniz zaman alışveriş yapabiliyorsunuz.  Pazaryerleri de hızlı bir şekilde bu işe girdi. Dolayısıyla fiziki rekabet dijital rekabete dönüştü.” açıklamasında bulundu.

Kılıç, değişen bu durumla birlikte her zamankinden daha fazla online alışverişe ve dijitale yatırım yapılması gerektiğinin altını çizdi.