Şirketler Arası Pazarlama programına konuk olan Pazarlama Uzmanı Faruk Şener, bayi bulmak konusunda yaşanan sıkıntılar üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

“KOLAY ÇÖZÜMLERDEN UZAK DURMALI”

Bayilik bulma konusunda sıkıntılar yaşayanlar için tavsiyelerde bulunan Şener, bir bayinin kazançlı bir iş istediğini, bu işin yükümlülüğünün ne olacağını ve yatırım gerektirecek mi veya ne kadar profesyonel, işinin arkasında duracak mı gibi soruların bu anlamda önemli olduğunu belirten Şener, güçlü ve marka lideri olan firmaların bayilik bulma konusunda sıkıntılarının olmayacağını söyledi.

Bilinirliğinin düşük olduğu ve pazar hakimiyetinin olmadığı firmalar için bu konu daha kompleks bir şekilde yaşanıyor diyen Şener, “Kolay çözümlerden uzak durmak gerekiyor. Yani rakibin gittiği yer ilk akla gelen yöntemlerdir ama benim tavsiyem bunları değerlendirin ama mutlaka başka alternatif bayi adaylarına bakmaya çalışın.” dedi.

“ALTERNATİF ADAYLARA BAKILMALI”

Şener, bir analiz çıkarılması gerektiğini ve aynı yere mal satan bayilerin veya değer zincirinde birbirini bütünleyen ürünlerin de bayi olabileceğini ve bu analizin içerisinde yer alabileceğini belirtti.

Şener, “Herkesin gittiği bir yere giderseniz benzer şeylerle karşılaşırsınız. Oradan da istediğiniz çıkabilir ama mutlaka alternatif adayları bulmanız gerekir. Hiç kimsenin aklına gelmeyen ya da bilinmeyen bir bayi adayı da o sektörde ve sahada faaliyetini sürdürür ama firmalar tarafından bilinmeye bilir.” dedi.

“FİRMALAR İSTİKRARLI BAYİ ARIYOR”

Bayinin ne kadar kazacağının önemli olduğuna vurgu yapan Şener, “Özellikle geleneksel bayilik yapısı denilen bir kategoride ise yani sizin bayiniz aynı anda rakipler ya da rakip olmayan başka firmaların ürünlerinin satışını yapan bir karma faaliyet gösteren bir bayi ise burada ticari perspektif ya da ticari sunumunuz önemini artırıyor.” ifadesini kullandı.

Şener, her firmanın istikrarlı ve sürdürülebilir bir ticari partneri olmasını istediğini ve bunun bayiler açısından son derece önemli olduğunu da sözlerine ekledi.