Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuşan Alfa Investment Yönetici Ortağı Necip Uludağ, çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Alfa Investment olarak yaklaşık 33 ülkede faaliyet gösterdiklerini söyleyen Uludağ, dünyanın en çok işlem bitiren ilk 5 şirketleri arasında yer aldıklarını belirtti. Türkiye’de 2012 yılından itibaren faaliyet gösterdiklerini ve yaklaşık 49 işlem yaptıklarını da söyleyerek pandemi döneminde ise yaklaşık 300 milyon dolarlık 4 işlem bitirdiklerini ifade etti.

Uludağ, “Bunların içerisinde en ön eğilimlerden biri, Türkiye'nin nadir yetiştirdiği mühendis ve genç arkadaşlarımızdan yaklaşık 18 aylık bir şirket olan Rollic Games. Oyun şirketi fakat yaptıkları hazırlıklar, oyunlar şu anda Amerika'da en fazla oynanan oyunlar içine girme becerisini gösterdi. Öyle bir altyapıları var.” dedi.

Uludağ, şirketin yüzde 20’lik kısmına yaklaşık 170 bin dolar değerleme aldıklarını söyleyerek bu rakamın sektörün hızlı büyümesi ile daha da artacağını belirtti.

“EN ÖNEMLİ ADIM ORTAK EDİNİLMESİ”

Şirketlerini büyütmek ve şirket satın almak isteyenler için değerlendirmede bulunan Uludağ, şunları kaydetti:

“Türkiye zor bir coğrafya, özellikle ticaret yapmak daha da zor bir işlem. Bu noktada belirli büyüklüğü aşan sonra başarısını kanıtlayan şirketlerin daha da büyümek için özkaynağa ihtiyaçları oluyor. Türkiye genel yapısı ile pahalı bir borçlanma modeli ile hareket ediyor. Şirketlerin belirli bir noktadan sonra tekrar büyümesi için tekrar özkaynak koymaları gerekiyor ama bu özkaynak borçlanma ile yapılamıyor. Ne yapmak lazım, ya uzun vadeli bir tahvil işlemi lazım. O çok değişik bir organizasyon ve devam ettirilebilir bir yapı kurmaları gerekiyor. Ya da ortaklık gibi bir işleme ortaklık gibi işleme gitmeleri ve güçleri birleşmeleri lazım. Türkiye coğrafyasında yine iki şirketin birleştiği organizasyonlar bir elin beş parmağını geçmeyecek bir yapı, genellikle bir yabancı gelip size ortak olacak.” dedi.

En önemli ve akıllı adımın bir ortağın işin içine getirilmesi diyen Uludağ,  işlerin ilk başında finansal ortak önerdiklerini ancak işlerin büyüdükçe stratejik ortağın yer alması gerektiğini söyleyerek markanın dünya bilinirliği açısından bunun önemli olduğunu vurguladı.