Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘’Uzun süreli farklı bir kariyerden sonra pazarlama alanına yönelmek doğru bir karar olur mu?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, pazarlamanın bir algı yönetimi olduğunu ve temelinde mevcut durumu değiştirmenin yer aldığını belirtti.

Akbayrak, pazarlamayı bilen, belli kariyerlerden sonra ne olduğunu iyi anlayan ve kendini iyi yetiştirmiş olan kişilerin yani talep oluşturmak için çalışacak ve bu alana geçecek olan herkesin doğru yolda olduğunu belirtti. Ancak  sahada yıllarca çalışmış ve satışın zorluklarından sıkılmış olan kişilerin satma gibi stresli bir iş yapmak istemediği için pazarlama tarafına geçmesinin doğru sonuçlar vermeyeceğinin altını çizdi.

PAZARLAMA BİR ALGI YÖNETİMİ

Satış ve pazarlamanın birbirlerinden farklı bir bakış açısı gerektirdiğini belirten Akbayrak, pazarlamanın bir algı yönetimi olduğunu söyleyerek var olan bir algıyı değiştirerek dünyada çok şeyin değiştirilebileceğini ifade etti.

Akbayrak, “Algı yönetimi ile siyasetten tutun ülkelerin rekabetine kadar hemen her yerde pazarlamayı görmek mümkün. Dolayısıyla farklı alanlarda kariyer yapıp pazarlamaya yönelmek avantaj sağlayabilir. Farklı kanallardan farklı bakış açıları elde etmiş oluyorsunuz. Bunların her biri de uygulama aşamasında birer deneyim.” dedi.