Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerden gelen soruları yanıtladı.

Satış departmanını etkin bir şekilde yönetmek için nelere dikkat edilmeli? Özellikle karlılığı arttırma konusunda tavsiyeleriniz nelerdir sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak, satışın en temelinde satışçının motive edilme ihtiyacı olduğunu vurguladı.

“VERİMLİ GÖRÜŞMELER YAPMAK MÜMKÜN”

Özellikle yöneticilerin satışçılardan çok fazla beklenti içerisinde olduklarını belirten Akbayrak, hem pazarlamayı hem de satış işlemini aynı kişinin yapmasını istemenin satış departmanını olabildiğince etkin kullanma konusunda sıkıntılar yaşattığını söyledi.

Akbayrak, firma bulma, bu firmaların katıldığı fuarların araştırılması, firmaya telefon açmak, randevu almak gibi pazarlama iletişimi ile yapılması gereken işlemlerin direkt ilişki yönetimi ile yapılmasının sorunlara yol açtığını belirterek satıcının bu kadar zorluklarla uğraşmasının doğru olmadığını bunun yerine daha verimli görüşmelerin yapılabilmesinin mümkün olduğunu vurguladı.

“PAZARLAMA İLETİŞİMİ YAPILMALI”

Prim sisteminin satıcıyı motive etmek açısından önemli olduğunu ancak en çok besleyen faktörün kolay satış yapabilmek olduğunu belirten Akbayrak, bunu yapabilmek için öncesinde mutlaka iyi bir pazarlama iletişiminin yapılması gerektiğini böylelikle sizin hikayenizi dinleyecek gerçek hedef kitleyi etkilemiş olduklarını söyledi.

Akbayrak, “Pazarlama iletişimi ile bir talep oluşturulduğunda ve sizin farkınızı dinlemeyi, bu konuda bilgi almayı isteyecek kesim tercih edildikten sonra satış ekibi sahaya çıktığında daha etkili bir satış oluyor.” dedi.

Akbayrak, dijitalin her ne kadar satışı hızlandırıyor olsa da gelecekte de satış temsilcilerinin müşteriye hizmet edeceğini düşündüğünü ve bu evrenin satıcının işini kolaylaştıracağını, adaletli bir prim sisteminin de önemli olduğunu sözlerine ekledi.