Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, pazarlama stratejileri olarak harekete geçirmek için yapılması gerekenler üzerine konuşuldu. Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Firmamıza özel YouTube kanalı açtık. Burada içerik yayınlamak için ideal süre nedir?

Genelde firmalar bunu haftada bir içerik gibi kullanıyorlar ama her güne kadar da çıkabilirsiniz.  Burada önemli olan mutlaka bir stratejinin olması. Birbirini takip eden bilgiler vermelisiniz. İçeride ne kadar çok video varsa o kadar iyi diye düşünülüyorsa, kanalı açmadan önce videolar yüklenebilir. İndekslenmesi beklenmeli ve arama motorlarından arandığında  izleyicilerin karşısına çıkarmak için bir fırsat. Ancak şuna dikkat; abone sayılarınız arttıkça video yüklendi diye çok fazla bildirim göndermemek de fayda var.

Var olan müşterilerimizin rakip firmalara girişini engellemek için nelere dikkat etmeliyiz ve nasıl çalışmalar yapmalıyız?

Pazarlama bir algı yönetimi ve sadece yeni müşterileri yönetmek için değil mevcut müşterileri de elde tutmak için yapılması gerekiyor. Burada müşteri memnuniyeti temeli oluşturuyorsa müşteri kaybetmede para bir etken değil. Müşterilerin kaybedilmesinin nedenlerini ortaya koyan birçok araştırmaya göre  en temel sorun müşterilerin isteklerinin dışında hareket edilmesidir. Müşterinizi sektörde etkin rol oynadığınız düşüncesine ikna edemiyorsanız o zaman rakipleriniz masaya oturur. Eğer bu noktada siz pazarlama iletişimi yapamazsanız müşterileri kaybedebilirsiniz. 

Üçüncü kurumdan destek alarak ve hizmet satın alarak bir memnuniyet anketi yaptırmak önemli.  İnsanların daha rahat cevap verebildiği bu anketler size yol çizmeniz açısından gösterici olacaktır. 

Pazarlama stratejisi olarak harekete geçirici ne tür kampanyalar yapabiliriz?

Stratejiyi geliştirmek için müşterinin beklentilerini doğru anlamak gerekiyor ama  rekabetin çok yoğun olduğu sektörlerde müşteri beklentisinin en temelinde fiyat olacaktır. Mümkünse müşteri her zaman uygun fiyata kaliteli ürün almak ister. Dolayısıyla pazardan pay almak için algı yönetimi bu yüzden var. Siz müşterinin ihtiyaçlarını tam anladıysanız ve farkınızı ortaya koyacak durumlar varsa bunu ön plana çıkarmak için çalışmalar yapmalısınız. Eğer her şey herkesle aynı süreçte ise o zaman bir adım sonra gideceğiniz yeri planlayarak pazarla iletişiminiz ile müşterinizi o oluşum üzerinden ikna etmeye çalışmalısınız.