Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen sorularını yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Etkili bir müşteri ilişkileri yönetimi için neler yapılabilir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu

Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama iletişimi yapılmadan yürütüldüğünü belirten Akbayrak, satış ekiplerinin bu yönetime daha çok odaklandıklarını söyledi.

Akbayrak, “Önce müşteri ile tanış, onunla dost olmaya çalış sonra dost olduğun için seni tercih etmesini sağla gibi bir yol izleniyor. Pazarlamaya bütçe ayrılmak istenmediği için de neredeyse 100 firmadan 80’i bu yöntemi tercih ediyor.” dedi.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ KURULMALI

Her firmanın hangi sektörde olursa olsun bir ihtiyacı karşıladığını ve firmaların satın alma süreçlerinde mevcut tedarikçileri ile bir ömür çalışmalarının nadiren gerçekleştiğini belirten Akbayrak, alternatif tedarikçilerle iletişim kurulmasına ihtiyaç olduğunu söyledi.

Potansiyel müşterilerle ilk önce pazarlama iletişimi yoluyla iletişimi kurulması gerektiğini vurgulayan Akbayrak, “Potansiyel müşterilerin gündemine girecek stratejiler oluşturulmalı. Anlık gelişen ihtiyaçlarını doğru zamanda doğru analiz ederek pazarlama iletişimini de bunun üzerine kurgularsanız daha doğru bir iletişim kurulmuş oluyor.” dedi.

Akbayrak bunu sağladıktan sonra ise pazarlama iletişiminin müşteri ilişkileri yönetimine geçirebileceğini söyleyen Akbayrak, müşteri ilişkileri yöntemlerinde de bir süreklilik ama kurgusal duruş gerektiğini de vurguladı.