ST Endüstri Radyo’da Eve İş Götürme programına konuk olan Marsis İnovasyon Kurucusu ve Genel Müdürü Dr. Selim Hartomacıoğlu, Can Karadut’un sorularını yanıtladı ve endüstriyel ürün geliştirme yöntem ve teknikleri üzerine bilgiler verdi.

“ÜRÜN GELİŞTİRMEDE AMACIMIZ YAPMAK VE SATMAK

Ürün geliştirmenin fikirden ticarileşmeye kadar giden bütün süreci kapsadığını ifade eden Hartomacıoğlu, “Asansörü durduran fren, silah sistemleri, kullandığınız kalem, masa bunlar aslında birer endüstri ve biz bunların gelişimiyle ilgileniyoruz. Ürün geliştirmede amacımız yapmak, satmak ve firmamızı büyütmek olmalı.” dedi.

Çağımızda ürün geliştirme sürecinin eskisi gibi uzun sürmediğini ve sürecin hızlandığını belirten Hartomacıoğlu, “. Fikrin oluşturulması, iş planı hazırlanması, mali yapı, projelendirme, teknik tasarımının yapılması, nümerik test ve prototip üretim test gibi süreçler ürün geliştirmenin en önemli aşamalarıdır.” ifadelerini kullandı.

“EKSİK OLAN MARKALAŞTIRMA VE TASARIM”

Genişletilmiş ürün geliştirme; firmalara rekabet ürünü katacak bir kavramdır diyen Hartomacıoğlu, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Türkiye teknik konularda birçok durumu hallediyor, biz iyi durumdayız. Eksik olan markalaştırma ve tasarım. Ürünü geliştirdik somut ürün haline getirdik satışa çıktıktan sonraki hizmetler çok önemli.” dedi.  

Endüstriyel ürün geliştirme de kurulum dokümanlarının hazırlanmasının önemli bir yer tuttuğuna değinen Hartomacıoğlu, bu dokümanların da herkesin anlayabileceği şekilde yapılması gerektiğini belirtti. Hitap edilen müşteri grubunun gelirine uygun ödeme kolaylıkları geliştirmenin de markalaşma konusundaki önemine vurgu yaptı.

“SATTIĞINIZ ÜRÜNE GÜVENMEK VE ARKASINDA DURMAK MARKADIR”

Hartomacıoğlu, “Nümerik ve fiziksel test bir ülkede ne kadar yapılıyorsa o kadar AR-GE var demektir. Nümerik test konusu ülkemizde biraz yavaş gelişti çünkü bu testi yapmak için teori bilmeli ve uygulamaya geçilebilmesi gerekiyor.”

Nümerik testin maliyet düşürme, zaman kazandırma ve firmalara prestij sağlama konusunda önemli olduğunu vurgulayan Hartomacıoğlu, “Nümerik test yaptık her şey bitti gibi algılamamak lazım. Nümerik test sonrasında fiziksel test mutlaka yapılmalıdır. Fiziksel test sonrası da müşteride testimizi yapmalıyız. Endüstriyel gelişimimize katkı sağlayacak, ürün geliştirme performansınızı artırmak istiyorsanız, firmanızı büyütmek kaliteli ürün geliştirmek ve ürünleri sattıktan sonra da yeni ürünlere odaklanmak istiyorsanız bu aşamaları mutlaka takip etmelisiniz.” dedi.