Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programının bu bölümünde, endüstride yeni dönem çalışmaları konusu ele alındı. Akbayrak ve İpek sizlerden gelen soruları yanıtladı.

Üretici firmalar pandemi döneminde ne yapıyor? Çalışmaya devam ediyorlar mı?

Pandemi sürecinde hiçbir sorun yokmuş gibi davranan bir kesim var ve artık sayılarının çok azaldığını  görüyoruz ve memnuniyet duyuyoruz. Bir başka kesim ise kaotik bir yapı çiziyordu. Bunun dozunu iyi ayarlamak lazım. İş dünyasını tamamen kilitlemenin sonuçları da farklı olabilir. Burada yapılması gereken en doğru yöntem yapabildiğin kadarını yapmaktır. Üretici firmalarda dijital ortamdan işlerini halledebilir olan kesim uzaktan çalışıyor. Ancak rotasyonlu çalışma sistemine geçen firmalar da var. 

Bu süreçte işlerimi dijitale taşımak için yatırım yapmak doğru olur mu?

Daha önceden dijital konusunda alınmış yatırım kararları varsa zaman olay doğru bir zaman. İşlerin en yoğun olduğu süreçlerde firmalardan şunları duyuyorduk; günün teknolojisine ve mobil uyumlu işlere yatırım yapmak istiyoruz deniyordu.  Bunlarda işlerin yoğunluğundan erteleniyordu. Aslında bu tarz işler için iyi bir zaman, onlar yapılabilir. Ancak bu işler komple dijitale gidiyor her şeyi taşımalıyız düşüncesi yanlış. Bu süreç dönem yepyeni bir süreçmiş gibi değerlendirilip maliyeti de ona göre hesaplamak ve yatırım yapmak lazım.

Şirket olarak önlemlerimizi aldık evden çalışıyor ve kontrollü olarak üretimimiz de devam ediyoruz Bu dönemde bunu duyurmak için neler yapmalıyız ?

Öncelikle hangi konuları duyuracaksınız bununla ilgili çalışma yapmak gerekiyor. Örneğin, sadece mevcut müşterilerimize çalışma modelinizi değiştirdiğinizi ve onlara bir kısım faaliyetlerini durdurduğunuzu ve bir kısım faaliyetlerinizi devam ettirdiğinizi duyuracaksanız mail bunun için bir yöntem olabilir. Direkt çalıştığınız firmalar değil müşteri potansiyelini etkileyen bir iş modeliniz varsa onun için bir strateji geliştirmek lazım. Bu stratejide de en genel şey sosyal medya, televizyon gibi alanları kullanmak. Radyo da özellikle dijitalde hiç olmadığı kadar yoğun bir döneme geçti. Burası da kullanılabilir. 

Sosyal medya hesaplarımızı bu hassas dönemde nasıl yönetmeliyiz?

Güzel bir soru sosyal medyada çok yoğun bir şekilde paylaşımların olduğunu görüyoruz. Markalar içinde bulunduğumuz süreci, işte bu konudaki motivasyonunu ön plana çıkaran paylaşımlar yapıyorlar. Paylaşımlar güzel ancak doktorculuk oynamamak lazım. Sosyal medyadaki bireysel paylaşımlardan bahsetmiyorum elbette. Şirketler,inde de bu süreci ağırlıklı olarak kendi işini, yaptıklarını, yakın dönemde yapmayı planladıklarını anlatan bir çizgide tutmalarında fayda var. 

İş hayatı, gündelik hayat ve tüm alışkanlıklar dijitale dönüştü. Bundan sonrası için çalışmalar dijitalden yapılacak diyebilir miyiz?

Bu konuda farklı düşünüyorum çünkü eğer bu süreç doğal bir şekilde devam etseydi ve biz kendi keşfettiğimiz süreçleri alışkanlık edinerek hayatımıza dahil etseydik, şirketler için bu daha kabul edilebilir ve daha hızlı olurdu sonrasında da bunu yine yoğun bir şekilde kullanılmaya devam ederdik. Ancak yüksek oranda şu an içinde bulunduğumuz durum bir mecburiyetten kaynaklı. Artık bu tablonun bir an önce değişmesi, normal hayatımızın akışına, rutinine ve normalleşmeye ihtiyacımız var. Dolayısıyla yaşadığımız süreçte edindiğimiz deneyimi bundan sonra devam ettirmek bana çok gerçekçi gelmiyor.