Bahar’la İş Dünyası programının bu bölümünde Uluslararası Marka Patent Merkezi A.Ş. Marka Patent Uzmanı Kaan Atagün konuk oldu. Atagün, marka patenti hakkında merak edilenleri ST Endüstri Radyoda anlattı.

Uluslararası alanda ihracat yapan birçok firmayla çalışmalarını yürüten Kaan Atagün, marka patenti konusunda sektörü değerlendirdi. Atagün, “Dünya genelinde birçok teknolojik gelişme yaşanıyor. Teknolojik gelişmeler ile birlikte iş hayatına katma değeri yüksek ürünler dahil oluyor.” dedi.

Bir ülkeyi ayakta tutan; ülkenin gelişmişlik ve ekonomik seviyesinin üstlere çıkmasını sağlayan etkenin inovasyon olduğunu belirten Atagün, bunu da çeşitli buluşlar, icatlar ve markalarla açıklıyor. 

Atagün, “Markaların uluslararası alanlarda büyümesi ülke ekonomisine büyük fayda sağlıyor. Biz de markalar, icatlar hukuksal anlamda nasıl tescil edilir, nasıl koruma sağlanır konularında hizmet veriyoruz. “ dedi.

“ULUSLARARASI ALANDA FARKIMIZ VAR”

Atagün, “Bizim müşterilerimize sağladığımız en büyük avantaj uluslararası ülkelerde çok geniş bir ağımızın olması. Örneğin; yurtdışında bir marka müracaatı tescil ettiğinizde, o ülkenin kanunları, nizamları ve o ülkede nelerin olması gerektiği ile ilgili bilgileri iş ortaklarımız ile paylaşıyoruz. Bu bilgilere ulaşmak pek kolay değil ancak biz hızlı bir şekilde bilgileri alıp Türkiye'de müşterilerimizle paylaşıyoruz. Bu şekilde de uluslararası alanda farkımızı ortaya koymuş oluyoruz.” ifadelerini kullandı.

“EMEKLERİNİZ BOŞA GİTMESİN”

Marka tescilinin neden yapılması gerektiği konusuna açıklık getiren Atagün, ticaret yapmak için üretilen bir ürünün ya da alım satım işleminin gerçekleşeceği bir ürünün firmalar açısından fark yaratacak tarafını marka olarak tanımlıyor. 

Atagün, amaçlarının, markaların büyüyüp popüler hale geldikten sonra başkaları tarafından alınıp tescil edilmesinin önüne geçmek olduğunu kaydetti. Öte yandan harcanan emeğin ve yatırımın korunmasını sağladıklarını da sözlerine ekledi. 

“İLK ÖNCE MARKA TESCİLİ YAPTIRMALI”

Atagün,” Firmanız çok iyi faaliyet içinde olabilir veya ticari anlayışınız ile planlamanız mükemmel olabilir ancak sattığınız ürün üzerinde yazan logo, isim tescilli değil ise başkaları tarafından rahatlıkla alınabilir. Buradaki en önemli konu; markanızın hukuksal yani tek el hakkını, marka tescili yaparak elinizde bulundurmanız oluyor.” dedi.

Marka yaratmak için hayal kurmaya başlanılan ilk aylardan itibaren tescil işleminin yapılması gerektiğini dile getiren Atagün, temeli tescil ile attıktan sonra gerekli planlamaları yapıp stratejilere devam etmek gerektiğini söyledi.