E-TİCARETTE ÖNCE PAZARLAMA EĞİTİMİ ALINMALI

E-ticaret ve yapay zeka üzerine bilgiler veren E-Ticaret Uzmanı Bahadır Kumrallar, özellikle organik ürün satışı yapanların bu dönemde artışa geçtiğini söyledi. 

Endüstri 40 Zirvesi

Etekteki Taşlar programına konuk olan E-Ticaret Uzmanı Bahadır Kumrallar, teknoloji, yapay zeka ve e-ticaret üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmelerde bulundu.

TESLİMAT HIZ KAZANDI

E-ticarette bütün pazarın ortalama %300 büyüdüğünü söyleyen ve bunun üzerine değerlendirmede bulunan Kumrallar, “Önceden belirli bir kısım e-ticareti kullanıyordu. Şu anda gördüğümüz kadarıyla herkes kullanmaya başladı. Diğer önemli nokta da her şeyin kapınızın önüne gelip, istediğiniz ödeme tipiyle ödüyorsunuz. Daha önce bu konuda bir gecikme söz konusu oluyordu ancak firmalarda bunun önlemini aldılar. Tekstil sektöründe kargo süreleri uzundu ancak ilk planlama ile sektör bunu 2 günün altına düşürdü. Gıda ve market tarafında ise daha önce rezervasyonlu sistem kullanılıyordu. Şimdi yavaş yavaş hızlı teslimata geçilmeye başladı.” dedi.

Kumrallar, e-ticaret tarafında bu dönemde yaşanan gelişmeler ile birlikte yeni bir iş kolunun ortaya çıktığını söyleyerek, artık bir araç ya da motor varsa teslimat yapılabileceğini ve çeşitli alımlar yapılarak filoların bu iş için kurulduğunu belirtti.

PAZARLAMA EĞİTİMİ ALINMALI

E-ticaret alışverişlerinde ödeme yöntemleri üzerine de bilgiler veren Kumrallar, özellikle mesaj uygulamalarından alışveriş ödemelerinin yapılmasının doğru olmadığını belirterek, sanal posun alınmasının bir tüzel kişilik gerektiğini ve İstanbul Ticaret Odası’na, vergi dairesine kayıtlı kişilerden alışveriş yapılmasının önemli olduğunu vurguladı. 

Kumrallar ayrıca, bir ürünün internet satışı için reklam yapmanın önemine de dikkat çekerek, dijital pazarlama eğitimleri almanın bu noktada gerektiğini belirtti. 

Kumrallar, “Google, İnstagram gibi mecralar yapay zeka çalıştırıyor. Siz buraya kaydolduğunuzda verileriniz zaten bulunuyor. Attığınız her adım orada bulunuyor. Yapılacak reklamların kriterleri önemli. Örneğin, 30-40 yaş arası, yemek ile ilgilenen kişiler olsun. Bu paylaşımlar yapıldığında yapay zeka buna uygun olarak hareket ediyor.” dedi.

Bahadır, 4 bin e-ticaret firması varken şu anda 69 bin firma olduğunu belirterek 2020 sonu itibariyle bu işin büyüdüğünü ve özellikle organik ürün yapanların kazandığını sözlerine ekledi.


 

Güncelleme Tarihi: 08 Şubat 2021, 09:16
YORUM EKLE
YORUMLAR
Emre AKSU
Emre AKSU - 1 yıl Önce

Sosyal Medya sayesinde Dijital Pazarlama'nın önemi artıyor.

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını