Eve İş Götürme programına konuk olan Projesoft Bilgisayar Mühendisi Yüksel Eminoğlu, e-ticarette entegrasyonun önemi üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

TÜRKİYE’DE YÜZDE 40 BÜYÜME GERÇEKLEŞTİ

Globalde e-ticaret rakamları üzeirne bilgi vererek söze başlayan Eminoğlu, 2019 verilerine göre dünyada 3,5 trilyon doların üzerinde bir e-ticaret üzerinden alışverişin olduğunu belirtti.

Türkiye genelinde pandemi ile birlikte yüzde 40 büyüme gerçekleştiğini de söyleyen Eminoğlu, 2021 verileri ile birlikte 4 milyon dolara yakın bir rakamdan bahsedeceğini belirtti.

Eminoğlu, “Dünyada nüfus gereği Çin en üstte yer alıyor ve e-ticarette ki ciroları 636 milyar dolar, onu Amerika takip ediyor 500 milyar dolar ile ve ardından İngiltere geliyor 86 milyar dolar.” dedi.

TÜRKİYE YÜZDE 4.1 SEVİYESİNDE

Türkiye’nin e-ticarette henüz yolun çok başında olduğunu vurgulayan Eminoğlu, ortalam 6,5 milyar dolar bir ciro olduğunu belirtti.

Ciro oranlarından ise e-ticaretin kullanım oranının önemli olduğuna değinen Eminoğlu, “Normal ticaretin e-ticarete oranı bir ülkenin e-ticarete ne kadar alışkın olduğunu gösteriyor. Bu rakamlara baktığımızda İngiltere yüzde 15 ile açık ara önde. Ardından yüzde 11 ile Amerika ve yüzde 9 ile Almanya geliyor.  Yani bu şu demek; bu ülkelerde gerçekleşen ticaretin yüzde 15’i, yüzde 11’i e-ticarette gerçekleşiyor. Türkiye’de ise bu rakam yüzde 4.1 seviyelerinde.” açıklamasında bulundu.

E-TİCARET KAVRAMLARI DEĞİŞTİ

Günümüzde e-ticaret kavramlarının değiştiğini ve dijital pazarlama,  e-ticaret, e-ticaretin dinamikleri, kampanyalar, reklamlar, müşteri sadakati gibi kavramların ön plana çıktığını vurgulayan Eminoğlu, bu kişilerin dijital dünyada insanların hangi mecralarda takıldığını, bu kişilere nasıl ve ne şekilde ulaşacaklarını bildiklerini belirtti.

Eminoğlu, e-ticarette daha önce yaşanılan sıkıntıların giderilmesi ile birlikte insanların da alışverişe alıştığını belirterek müşterilerin analizlerinin tespit edilip ona uygun şekilde hareket etmek gerektiğini sözlerine ekledi.