Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı.

Dünyada iki özelliği ile öne çıkan ve tek olan bir B2B yazılımı yapıyoruz. Alım talepleri yakalamak için marketing çalışmasını nasıl çeşitlendirilebiliriz? sorusu üzerine değerlendirme yapan Akbayrak, bu tarz firmaların sayısının artması dolayısıyla rekabetinde yoğun yaşandığını belirtti.

PAZARLAMA GÜCÜ GEREKİYOR

Akbayrak, “Hemen herkesin hayali çok satış yapabileceği bir site olması. İnsanların oradan 7/24 satış yapmasını arzu ediyorlar. Onun için bir dönem çok yoğun bir şekilde bu tarz yatırımlar olduğunu gördük ama bunlar internette bir e-ticaret sitesi açmak yetmiyor. Arkasında çok ciddi bir pazarlama gücü gerekiyor.” dedi.

“PAZARLIK YAPMAK TERCİH EDİLİYOR”

Özellikle e-ticareti B2C tarafında çok güçlü markaların daha etkin olarak kullanıldığını söyleyen Akbayrak, ancak şirketten şirkete yani B2B satışı yapılacak firmalarında kendi ürünlerini e-ticaret siteleri üzerinden satmayı istediklerini belirtti.

Bu konuda bir sorunla karşılaşıldığını söyleyen Akbayrak, “İnternette bir ürün satacaksanız diyelim ki, müşteri o fiyatı internet üzerinden araştırıp alışveriş yapmak yerine doğrudan temas sağlayıp pazarlık yapmayı tercih ediyor. Şu an engel bu gibi gözüküyor.” dedi.

Özellikle pandemi süreciyle birlikte daha da etkilendiğini söyleyen Akbayrak, rakiplerden güçlenmenin yolunun güven inşa etmek olduğunu ve alınacak yazılım desteği ile birlikte pazarda yer verilebileceğini de müşteriye aktarmanın doğru olacağını sözlerine ekledi.