KOBİ’lerin Koçu, Finans Doktoru programında Dr. Cüneyt Dirican’ın sorularını yanıtlayan İstanbul Ticaret Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ayben Koy, işletmelerin veri elde etmelerinin önemi üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.  

VERİ ELDE ETMEK İŞLETMENİN GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR

Şirketlerin gelecekteki satışlarını geçmiş verilerden tahmin edebileceğini ve planlı bir şekilde çalışabileceğini söyleyen Koy, şirketlerin farklı kalem maliyetleri ile bağlantı kurarak karlılığı etkileyen faktörlerin belirlenebileceğini ve ona göre çalışmalar yapılabileceğini belirtti.

Koy, “Bunun için işletmenin her alanından yani insan kaynaklarından tuttun kullanılan makinelerin türü ile yapılan çeşitli üretim süreçlerine ve satış pazarlama alanındaki çeşitli verilere kadar her türlü verinin toplanması önemlidir.” dedi.

MÜŞTERİ BİLGİLERİ ÜRÜN SATIŞINDA ÖNEMLİ

Koy, ayrıca işletmeye ait olan verilerle ekonomiye ya da sektöre ait veriler arasında bir ilişki kurup sektördeki ve ekonomideki değişimler ile beraber bunların şirketi nasıl etkileyeceğine yönelik de analizler yapabilmenin önemli olduğuna dikkat çekti.

Günümüz rekabet koşullarında müşterilerin eğilimleri, yaşadıkları yer, gelir grupları gibi faktörlerin ürünün satışı ile ilgili önemli olduğunu belirten Koy, pazarlama yönteminde bunu kullanmanın mümkün olduğunu dile getirdi.