Türkiye’deki endüstri 4.0 çalışmalarını  Endüstri Radyo'da değerlendiren İletişim Yazılım Genel Müdürü Selçuk  Şen, dijitalleşme konusunda istenilen seviyede olunmadığını, işletmelerin sadece %22’sinin bu konuda kapsamlı bilgisinin olduğunu belirtti.

Şen, “Dijitalleşme bir sihirli değnek ile olabilecek bir şey değil. Bunun için basamakları bir araya getirmek ve doğru bir yol haritası ile aşama aşama ilerlemek gerekiyor. “ dedi.

VERİLERE GÖRE KARAR ALMAK HATA PAYINI DÜŞÜRÜYOR

Karar destek sistemlerinin önemli hale geldiğini ve özellikle makine öğrenmesi, yapay zeka algoritmaları ile birlikte büyük verinin işlenmesiyle sistemin asistanlık yapması ön plana çıktı diyen Şen, ciddi bir değişim ve dönüşümün yaşandığını söyledi.

Şen, “Üretime yönelik çözümler üreten işletmelerin hepsi şu an sadece veri toplama tarafında değil, toplanan verilerin işlenmesi ve oradaki kullanıcılara sistemin asistanlık yapması konusunda çözüm üretmeye çalışıyor. Biz de bu konu üzerine yoğunlaşmak istedik çünkü verilerle karar verdiğinizde hata payınız da o kadar düşüyor.” dedi.

“DİJİTAL DÖNÜŞÜM BİR AN ÖNCE OLMALI”

TÜBİTAK’ın yaptığı, ‘Türkiye endüstride hangi seviyede?’ araştırması üzerine değerlendirme yapan Şen, “Türkiye’nin durumunun 2 ile 3 arasında olduğunu görüyoruz. Endüstri 4.0’a gelmeden önce bizim atmamız gereken adımlar var. Örneğin,  otomasyonu, üretimin her aşamasında kullanan işletmelerin oranı sadece %8,  endüstriyel robotların kullanımı sadece %2 oranında.” dedi.

Dijital dönüşümün bir an önce yapılması gerektiğini vurgulayan Şen, rekabet koşullarının giderek zorlaştığını söyleyerek, dijital uzman seviyesinde olan işletmelerin %26’sının daha karlı olduğunu söyledi.
Şen, dijital dönüşümün her açıdan etkili olduğunu da sözlerine ekledi.