DİJİTAL STRATEJİLER NASIL OLUŞTURULMALI?

Dijitalleşme stratejilerinin oluşturulabilmesi için altyapı ve insan kaynağı gibi birçok durumun önemli olduğuna dikkat çeken Privia Security CDO’su Hamza Şamlıoğlu, çalışmalar yapılırken KVKK kurallarına dikkat etmek gerektiğini belirtti.

Endüstrideara

Şirketler artık dijital dünyaya merhaba diyor ve bütün hizmetlerini dijital dünyadan sunmaya başlıyorlar. Tüketiciler ise hizmetlere ve ürünlere bu dünyadan ulaşmak istiyor. Web 2.0 denilen çift yönlü etkileşimin tüketiciler karşısındaki etkisi sayesinde artık milyonlarca insan dijital dünyaya geçiş yapmış durumda diyen Privia Security CDO’su Hamza Şamlıoğlu, bu dönüşümün etkilerini Endüstri Radyo’da anlattı.

Şamlıoğlu, dijital dünyanın bambaşka bir alan olduğunu ve kişilerin hem teknik bilgiye sahip olması hem de dönüşüm hızına ayak uydurması gerektiğini belirterek birçok kurumun özel ekipler kurarak bu adımları atmaya başladığını söyledi.

HEDEF KİTLEYE UYGUN HAREKET ETMELİ

Türkiye’de şirketlerin dijital stratejilerini nasıl oluşturmaları gerektiği üzerine de bilgiler veren Şamlıoğlu, “Bu stratejileri aslında kendi ürün ve hizmetlerine göre oluşturmaları ve aynı zamanda hedeflerine bağlı kalmaları gerekiyor. Hemen dijitalleşme olsun, insanlara hizmet sunalım gibi söylemlerle olmuyor. Çünkü bu dünyanın çok farklı alanları var. Dolayısıyla önce bu kriterleri iyi analiz etmek gerekiyor. Özellikle sosyal medya kanallarında her sektöre göre kurallar değişebiliyor. Buradaki kurallara bağlı kalarak stratejileri kendi hedef kitlelerine uygun şekilde adım atmaları gerekiyor.” dedi.

YATIRIM YAPILMASI GEREKİYOR

Özellikle şirketlerin IT/OT varlıklarına yapılabilecek sızıntılara karşı yapması gerekenleri değerlendiren Şamlıoğlu, “Dijitalleşme hızla yayılırken altyapıdan tutunda yetişmiş insan kaynağına kadar birçok noktada yatırım yapılması gerekiyordu. Maalesef biz bunu düşünmedik. Akabinde de doğal olarak ya firmaların kötüye gidişatını ve dijitalden umduklarını alamadıklarını gördük ya da siber saldırılar gibi çok ciddi sonuçları oldu.” dedi.

Türkiye’nin kişisel verilerin korunması anlamında adımlarını Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde attığını belirten Şamlıoğlu, “KVKK Türkiye’deki en kritik ve önemli kurumlardan biri haline geldi. Kişisel veriler ciddi bir sorun. Şirketler bu veriler üzerinden pazarlama planları oluşturarak para kazanıyorlar. Doğal olarak hem siber saldırganlara karşı hem de kötü niyetli insanlara karşı kendimizi korumak zorundayız.” dedi.
 
 

YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını