Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, "Dijital reklamlar ölçülürken nelere dikkat etmeli? Başarılı bir sonuç elde etmiş olmak için veriler nasıl olmalı?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

VERİLER ELDE EDİLİYOR

Dijital pazarlamada reklam, görüntülenme, tıklanma oranları gibi birçok veriye ulaşılabileceğini belirten Akbayrak, belirli bütçeler kullanılması halinde çeşitli seviyelerle bu verilerin bilineceğini kaydetti.
Akbayrak, “Zaman içerisinde bazı kriterleri yaparsanız birim maliyeti düşecektir. Siz daha görünme ve tıklanma ile daha çok görüntülenme alabilirsiniz gibi bir takım parametreler var. Bu genelde B2C pazarlamada yani hedef kitlesi şirketler değil şahıslar olan pazarlama modelinde kullanılır.” dedi.

MALİYET HESAPLANABİLİR

Ne kadar bütçe ayrılırsa nasıl bir dönüş yapılacağı konusunda bir takım verilerin kullanıcının eline ulaştığını belirten Akbayrak, “Kesin bilgiler değil ama gerçeğine yakın bilgiler oluyor. Örneğin şu kadar bütçe ile satış yaparsam bu kadar maliyeti olacak pazarlaması gibi düşünülebilir. Ancak bu B2C için geçerli.” ifadelerini kullandı.

B2B pazarlamada durumun daha farklı olduğunu söyleyen Akbayrak, doğru pazarlama yöntemi kullanarak hedef kitle ile iletişime geçeceğiniz bir amaçla kurgulandığını belirtti.