Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Yurt dışında marka bilinirliğini artırmak için dijital reklamlar dışında neler yapabiliriz?” sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, ihracatta en önemli temasın fuar katılımları olduğunu söyledi.

PAZARLAMA KARMASI EN İYİ YÖNTEM

Akbayrak, “Yurt içinde ve yurt dışında pazarlama karması kullanmak gerekiyor. Pazarlama karması bu anlamda en iyi yöntemdir.  Tabi bu bütçeyi de arttırdığı için birçok markanın bunu tercih etmediğini görüyoruz. Dijital reklamlarla lokal olarak desteklenmiş, fuar organizasyonlarına katılımla da tanışma fırsatı oluşmuş ama temelinde mutlaka son kullanıcıya mı yoksa yerelde bir distribütörlük anlaşması yapacak markalara, bayilere mi ulaşmak hedefleniyor öncesinde bunun kurgulanması gerekiyor.” dedi.

MÜŞTERİNİN MÜŞTERİSİNE ODAKLANMALI

Çoğunlukla yerelde, globale gidildiğinde ülke ülke adımlar atıldığını ve belirli bir olgunluğa geldikten sonra ülkenin komple verileceği distribütörlük anlaşması ile ihracat planlanıyor diyen Akbayrak, “Yurt dışında sizin distiribitörlüğünüzü yapacağı konusunda teşvik edeceğiniz kesim ile yurt içinde bölge bayilikler oluşturmak arasında çok önemli bir farklılık yok. Önemli olan sizin ona ne kazandıracağınız.” ifadelerini kullandı.

Akbayrak, burada distribütör hedefli bir pazarlama iletişimi kurgulanacaksa müşterinin müşterisine odaklanmanın önemli bir fırsat olduğunu belirterek ürünler kullanıldığında son kullanıcının nasıl avantaj sağlayacağı konusunda bilinirliğin sağlanmasının avantaj getirdiğini sözlerine ekledi.