Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Dijital reklamların ölçümlenmesi ve değerlendirilmesinde nelere dikkat etmek gerekir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Dijital pazarlamanın B2B pazarlamada alanının daraldığını ve çözüm noktasında işlerin zorlaştığını söyleyen Akbayrak, “Potansiyel müşterilerin neredeyse tamamında cep telefonu var ve bu bir yandan fırsat oluştururken bir yandan da yanıtıyor. Ancak B2C için bunu söylemek mümkün değil. Orada gerçek tüketiciyi doğru hedeflediğinizde başarı şansınız son derece yüksek. Ancak şunu söylemekte fayda var. Bu alanda çok ciddi yatırımlar yapmış bir şirket olarak sonuçlarını paylaşıyorum. Dijital tarafta B2B için işler şu an için beklentileri karşılayacak seviyede değil.” dedi.

Akbayrak, şirketlerin bütçelerinin önemli bir kısmının bu alana ayrılmasının şu durumda riskli bulduğunu da söyledi. 

DÜŞÜK BÜTÇE, FAZLA TEST

Ölçümlerken dikkat edilmesi gerekenler üzerine de değerlendirme yapan Akbayrak, çok fazla seçenek olduğunu ve bunun da işi karmaşık hale getirdiğini belirtti.

Denemelerin çok düşük bütçelerle yapılmasında fayda var diyen Akbayrak, hangi kanal kullanılırsa kullanılsın bir takım verilerin mutlaka olduğunu ve bu verilerin çok büyük kısmının havada kaldığını belirtti.

Akbayrak, düşük bütçe ile çok fazla test yapmak gerektiğine vurgu yaparak sitede belli oranda kalma süresine dikkat edilmesi gerektiğini de ifade etti.
 

Programı buradan dinleyebilirsiniz.