Bahar’la İş Dünyası programına konuk olan Olgu Şengül Danışmanlık Kurucusu ve Dijital Pazarlama Uzmanı Olgu Şengül, dijital pazarlama üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

Pandemi sürecinin e-ticaret üzerindeki etkisini Ticaret Bakanlığının 2020 verileri ile açıklayan Şengül, “Bu rapora göre 2019'un ilk altı ayında Türkiye'de 55 milyar TL e-ticaret gerçekleşmiş, 2020'nin ilk 6 ayında, tam da pandemi döneminde 92 milyar TL’lik bir e-ticaret var. Yani tüm bu verilerle birlikte %64’lük bir büyüme olduğunu söyleyebiliriz.” dedi.

“PANDEMİ İLE BİRLİKTE DAHA DA ARTTI”

Dünya genelinde yapılan bir araştırmaya göre ise 2018 yılından 2019’a yıllık büyümenin %15 olduğunu; 2019-2020 yılında ise bu büyümenin %32 olmasının beklendiğini belirten Şengül, Türkiye’de pandemi döneminde 1 milyon yeni kişinin e-ticaret üzerinden alışveriş yapmaya başladığını kaydetti.

Şengül, “Birçok dükkan covid-19 sürecinde kapılarını kapatmak zorunda kaldı. Bu süreçle birlikte biraz da mecbur kaldılar internet alışverişine dahil olmak için. Birçok faaliyetlerini de dijital üzerinden duyurmaya başladılar diyebiliriz.” ifadesini kullandı.

“MESAJI DOĞRU KİŞİYE ULAŞTIRMALI”

Dijital pazarlamayı dijital medya üzerinden yaptığımız iletişim çalışmaları olarak açıklayan Şengül, “Dijital medya dediğin zaman arama motoru reklamları, sosyal medya reklamları, e-posta pazarlama gibi yaptığımız bir iletişim çalışması aklımıza geliyor. Dijital pazarlama da bizim ürün ve hizmetlerini satmak istediğimiz bir kitle var. Bu kitleye kendimizi tanıtmamız ve  ürün ve hizmetlerimizi anlatmamız gerekiyor. Bu da zaten işin iletişim tarafı.” dedi.

İşletmeler olarak dijital pazarlama kanallarını en doğru şekilde kullanarak satışlarımızı arttırmak istiyoruz diyen Şengül, mesajın doğru kişilere ulaştırmanın son derece önemli olduğuna dikkat çekti.

“MÜŞTERİYİ İYİ TANIMALI”

Şirketlerin reklam yaparken lokasyona dikkat etmeleri gerektiğini ve hedef kitleyi doğru belirlemeleri gerektiğini vurgulayan Şengül, reklamın gösterileceği kişilerin yaş aralığı, cinsiyeti gibi konuların da son derece önemli olduğunu söyledi.

Şengül ayrıca, müşterinin yaşam tarzı, beğenileri, sevmediği özellikler gibi kriterlerinde değerli olduğunu belirterek  müşteriyi iyi tanıdıktan sonra çıkarımların reklam hedeflemesi yapılırken kullanılması gerektiğini sözlerine ekledi.