Reel Piyasalar programında Çetin Ünsalan’ın sorularını yanıtlayan Yougov Türkiye Genel Müdürü Özge Akçizmeci Üstün, araştırma üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

Bir ürünü veya hizmeti lanse etmek için çok emek harcandığını ve binlerce kişinin arka planda çalıştığını dile getiren Üstün, eğer bu çalışmayı araştırmaya dayandırmazsak ve ürün hatalıysa, servisten memnuniyet olmayacaksa o zaman bir zaman kaybı ve maliyetin ortaya çıktığını ifade etti.

Özel sektör maliyet odaklı çalıştığı için araştırma yapmaya daha çok özen gösteriyor diyen Üstün, daha küçük işletmelerde veya kamu kurumlarında bu kadar önemli olmadığını kaydetti.

ARAŞTIRMA TEMSİLİYET İÇERMELİ

Araştırmalarda ‘Bir adam sendromu’ denilen bir kavramın yaşandığını belirten Üstün,” Ben size soruyorum; sizce şöyle hizmet çıkarmalı mıyım? Siz diyorsunuz ki, ‘aslında evet benim tanıdığımın tam böyle bir ihtiyacı vardı bence çıkarmalısınız.’ diyorsunuz. Bu işte bir adam sendromu oluyor. Oysa araştırma, bir temsiliyet içermelidir.” dedi.

Üstün,” Her firmanın mutlaka profesyonel desteğe ihtiyacı var. Etik bir araştırmacı ile çalışılması doğru sonuca ulaşmada yardımcı olacaktır.” ifadesini kullandı.

Üstün ayrıca, araştırma yapılırken doğru soruların sorulmasının da oldukça önemli olduğunu vurguladı.

DİJİTAL ARAŞTIRMALAR DAHA DOĞRU SONUÇ VERİYOR 

Dijital araştırmaları yüz yüze araştırmalara tercih ettiğini belirten Üstün, siyaset, annelik, cinsellik gibi hassas konularda insanların yüz yüze araştırmalarda doğru yanıt vermediğini ancak dijital ortamda sorular sorulduğunda bilgilerin anonim olarak saklanmasından dolayı daha rahat ve doğru cevaplar verildiğini ifade etti.

Yüz yüze araştırmaların özellikle tüketicilere ürünü denettirme ve gösterme açısından kıymetli olduğunu dile getiren Üstün, genel tutum, pazar araştırması, reklam gibi konularda dijitalin daha doğru sonuçlar sağladığını sözlerine ekledi.