Etekteki Taşlar programına konuk olan Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Tığlı, pandemi, pazarlama ve sanat üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

PAZARLAMA BİLMEK ETKEN OLDU

Pazarlama ve sanat üzerine görüşlerini paylaşan Tığlı, sanatın içten gelerek yapıldığını söyleyerek hayata karşı insanlarda bir duyarlılık halinin oluşmasına imkan sağladığını belirtti.

Toplumsal olaylara karşı kafa yormak yaratıcılığı körüklüyor diyen Tığlı, “Pazarlamanın sanat çalışmalarında bana filmlerimi kitlelerle buluşturmak noktasında önemli katkıları oldu. İlk 3 filmim dünyada son yıllarda çok ivme kazanmış kitlesel fonlama denilen yöntem ile hayata geçti. Sinema ve sanat sever dostlarım projeme inandılar ve bana destek çıktılar. Bir platformda en yüksek meblağ toplayan kısa film ünvanı hala bende.” dedi.

Tığlı, pazarlama bilmenin bu konuda etken olduğunu belirterek diğer filmlerini de kendi imkanları ile çektiğini söyledi.

DİJİTAL ALTYAPISI HAZIR ŞİRKETLER DAHA ÇOK KAZANDI

Pandemi döneminde pazarlamayı değerlendiren Tığlı, “Salgın ile birlikte dijital dünyaya direkt bir dalış oldu fakat şunu unutmamak lazım, pandemi dönemi öncesinde de dijital altyapısını oluşturmuş şirketlerimiz vardı. Zaten pandemi sonrası bu şirketler daha çok ciro elde etti. “ dedi.

Z kuşağı pandemiden önce de dijitali kullanıyordu bizler sonradan daha etkin kullanmaya başladık diyen Tığlı, pazar payının daralacağını ve dijitalden daha büyük kazanımların olacağını belirtti.