banner1013
x

CİNSİYET EŞİTLİĞİ TEMALI REKLAMIMIZ İLE DÜNYADA DERECEYE GİRDİK

BSH Türkiye A.Ş. Pazarlama Direktörü Hilal Eksel Merter, tüketicilerin odağının eve döndüğünü belirtti. Merter, ‘en güzeli evde’ temasıyla hareket ederek çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerinin anlattı. Merter ayrıca reklamlarında kullandıkları dil için özenle çalışma yaptıklarının da altını çizdi. 

EndüstrideAra4

ST Endüstri Radyo’da Tunç Berkman’ın bu bölümdeki konuğu BSH Türkiye A.Ş. Pazarlama Direktörü Hilal Eksel Merter oldu. Merter, pandemi sürecindeki çalışmalarını anlattı. 

"BEYAZ EŞYA ÖN PLANA ÇIKTI"

Sektörden bağımsız bir şekilde hepimizin aslında ilginç dönemlerden geçiyoruz ve ezberler bozuluyor. Diğer taraftan da eve dönmek bizim için bildiğimiz bir alan yani tüketici bu dönemde odağını evine döndürdü. Tabii bütün ürünlere olan ilginin de artmasına sebep oldu bu süreç. Sonuçta bazı problemler veya bazı konular daha ön plana çıktı, mesela beyaz eşyada kapasite konusu çok ön plana çıktı. Özellikle servis konusundaki yetkinlikler ön plana çıktı. Tamamlanmış güçlü teknolojisi olan şirketler müşterilerini memnun etmeye yöneldi. Aslında biz bu sürecin başında bir eve dönüş olacağını biliyorduk dolayısıyla çalışmalarımızı da bu yönde geliştirdik. Satışlar ve ilgi yüksek seviyede oldu şu anda da bu ilgi devam ediyor. 

“EN GÜZELİ EVDE TEMASIYLA HAREKET ETTİK”

Her markanın hedef kitlesinin farklı olmasıyla beraber hepsinin amacı yaşam kalitesini yükseltmek. Covid-19 salgını öncesinde bizim zaten eve dönüş temalı 9 aylık bir çalışmamız vardı. Bu çalışma sonucunda zaten bir eve dönüş planı gerçekleştirmiştik. Yaptığımız iletişimde öncelikle evi ve evde kalmayı ön plana çıkardık. ‘En güzeli evde’ temasıyla Bosch markasında çalışmalar yaptık. Hem büyük beyaz eşyada hem de küçük ev aletlerinde önemli özelliklerimizi ön plana çıkardık. Örneğin Bu süreçte ev kadınından bağımsız herkes evde olunca evdeki verimlilik ve beyaz eşya arasındaki performans önemli oldu. Şükrü Özyıldız ve Leyla Tuğutlu ile çektiğimiz reklam çok ilgi gördü. Onu bir aile sevgisi gibi izlediler. Siemens de biraz daha çevrimiçi cihazları ön plana çıkardık. Gelecekten tasarım temasıyla hareket ettik.Güzel, küçük hikayelerimiz vardı bir çift arasında geçen. Onları gösterme imkanı bulduk hem televizyonda hem de dijital platformlarda. Gelecek evinizde dediğimiz için biraz daha o inovasyonu ön plana çıkardık Profilo’da Türkiye'nin gururu olabilecek Çerkezköy'de geliştirdiğiniz projemiz var. Suda bekletme özelliği olan çamaşır makinesi de yine temalar geliştirdiğimiz proje oldu. 

“CİNSİYET EŞİTLİĞİ KONUSUNA AYRICA ÖNEM VERİYORUZ”

Siemens için yaptığımız reklam filmlerinden bir tanesi dünyada ilk 15'e girdi cinsiyet eşitliği konusunda.  Cinsiyet eşitliği ile ilgili Kantar’ın yaptığı bir araştırma var bu araştırmanın sonucunda Türkiye'deki tek reklam, kahve makinesi reklamı. Cinsiyet eşitliği noktasında dereceye giren Türkiye'den tek reklam kahve makinesi reklamı oldu.  Ben açıkçası paylaşmanın güzelliğine inanıyorum kişisel olarak çünkü hepimiz hayatın her alanında katkı verebiliyoruz. Kendi işimizi kendimizin görüyor olması ayrıca kıymetli. Özellikle çocuklarımıza bu manada rol model olabilmek onların gözünde de önem arz ediyor. Çocuklarda böylelikle kendi işlerini kendileri yapabiliyor hale geliyorlar. Pandemi süreciyle birlikte de gördük ki hayata bu açıdan bakabilmek kıymetli.Biz de reklamlarda bu düşünceye destek veriyor ve yaşatıyoruz. 

Güncelleme Tarihi: 29 Ekim 2020, 17:03
YORUM EKLE

Radyo

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler