Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı. “Ürün ve sektör çeşitliliğimiz çok fazla, birine odaklanmalı mıyız?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak,  her markanın ön plana çıkmış ürünü olduğunu ve buna yönelmenin diğer kanallar açısından faydalı olduğunu belirtti.

ÜRÜNÜ ÖN PLANA ÇIKARMAK DA YARAR VAR

Bilinir ürünlerin ön plana çıkarılmasının yararlı olduğunu söyleyen Akbayrak, sektörel ürünlerinde mutlaka farklı şekilde anlatılmasının önemli olduğunu söyledi.

Akbayrak,” Burada bir sonraki adımdaki sorun şu oluyor; mevcut veya potansiyel müşterilerde bir ürünle çalışılmaya başlanır. Aradan yıllar geçer aslında sizin ürün grubunuzda olan mevcut ürünleri müşterinizin başka bir yerden aldığını görürsünüz. Dile getirdiğinizde de ‘bu ürün sizde var mıydı? Haberimiz yoktu.’ denir. İşte bunun neden pazarlama iletişiminde doğru kurgunun yapılmaması oluyor.” dedi.

O SEKTÖRE ÖZELMİŞ GİBİ ANLATIM YAPILMALI

Hem sektörel anlamda hem de ürün çeşitliliği anlamında fazla ayrışmış olsa veya tek ürün bile olsa bunu sektörler için ayrı ayrı anlatmayı öneriyoruz diyen Akbayrak, “Bir ürünün birçok sektörde aynı anda kullanılabiliyor oluşu hedef müşterileriniz için bir anlam ifade etmiyor. Burada daha çok beklenti; benim sektörümde hangi firma ne tip çözüm uygulamaları yapmış ve sonuçları n'olmuş oluyor.” dedi.

Akbayrak, mevcut ürünlerin başka sektörlerde kullanım alanı olsa da, sanki sadece o sektöre özelmiş gibi sektör sektör anlatımın doğru olacağını söyledi.

Akbayrak, “Hedef müşterinizi belirleyin, sektör olarak ayrıştırın, o ürün grupları içerisinde de hangi sektörlerde kullanıldığını çıkarın ve farklı sektörlere farklı ürünleri ayrı şekilde anlatın. Hangi ürünler daha çok kullanılırsa onları ön plana çıkarmak da fayda var.” dedi.