Emine Eroğlu’nun hazırlayıp sunduğu Endüstri Harmanı programına katılan Erasys Genel Müdürü Hakan Cengiz kaizen çalışmalarını Türkiye’deki firmaların durumunu anlattı.

Türkiye'deki firmaların birçoğunda sistemlerin oturmadığını ve kaliteli zamanda planlı bir şekilde üretimin yapılmadığını belirten Hakan Cengiz, firmalara kaizen nedir diye sorduklarında ‘küçük adımlarla sürekli iyileştirme’ şeklinde klasiklemiş cevap aldıklarını ifade etti. 

Türkiye’deki hiçbir firmanın şu anda küçük iyileştirmelere zaman ayıracak durumda olmadığına değinen Cengiz,  radikal iyileştirmelerin firmalar için gerekli olduğunun altını çizdi.

FIRSATLAR İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ

Bazı firma sahiplerinin ve yöneticilerin bu çalışmaları yaptıklarını ancak istedikleri sonucu alamadıklarını belirten Cengiz, “Firmalar elindeki bu fırsatı iyi şekilde kullanamıyor. Bu sebeple de inançlarını yitiriyorlar. Ancak biz kaizen çalışmaları ile Türkiye’deki firmaların %95’inin bilançosunu 6 ay içerisinde  oynatabiliriz diyoruz.” ifadesini kullandı.

RADİKAL KARARLAR ŞART

Radikal kararlarla firmaların cirolarının artırılması gerektiğini söyleyen Cengiz, yanlış yöntemler ve yaklaşımlarla bu çalışmaların heba edildiğini kaydetti. Cengiz, “Gerçek kaizen çalışmalarına firmaların rekabetçiliğini kalıcı olarak geliştirebileceğimiz çalışmalar gözüyle bakıyoruz. Bunu yapan firmaların mutlaka 1 yıl sonra değişimi göreceğini söyleyebiliriz.” dedi.

TARIMDAN TİCARETE UZANAN BİR NESİL

Türkiye’de gerçek anlamda sanayileşme kültürü olmadığını aktaran Cengiz, ülkemizde genelde ticaretten sanayiye bir atılım olduğunu ve bundan dolayı firma sahiplerinde bu düşüncenin çok yerleşmdiğini belirtti. 

Bir şeyin ticaretini yaparken üretimini de yapabiliriz mantığıyla hareket edildiğini düşünen Cengiz, “Sektörde tüccar düşüncesi hakim çünkü ülkemize eskiden yüksek enflasyon ortamında insanlar bunu daha karlı hale getirmiş. Tarım ülkesinden biraz daha üretim ülkesine doğru dönerken de büyük şehirlere olan göçlerden dolayı oradan toprak alarak zenginleşmiş bir ekipten bahsediyoruz. Bu ekip yani birinci jenerasyon patronlar ne yazık ki son 10 yılda 20 yılda değişen dünyamızı takip edemediler. “ dedi. 

GELİŞMELER FİRMALAR İÇİN ÖNEMLİ

Dünyada farklı gelişmelerin olduğunu ve bunları takip etmenin gerektiğini belirten Cengiz, bünyesinde yeni jenerasyondan kişiler bulundurmayan ve teknolojik gelişmeye ayak uydurmayan firmaların sıkıntılar çekebileceğini sözlerine ekledi.