BİR SATIŞ KOÇU HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİP OLMALI?

Satış koçluğunun uzun vadeli ve sabır gerektiren bir iş olduğunu belirten Satış Küpü Sales ve Marketing Solutions Başkanı Kürşat Tuncel, koçluğun yöneticilerin kısa vadede sonuç alma hedefinden farklı olduğunu vurguladı.

Robot Zirvesi

Satış 4.0 Dünyası programında Koray İnan’ın soruları yanıtlayan Satış Küpü Sales ve Marketing Solutions Başkanı ve Pawlik Consultants Alliance Partner Kürşat Tuncel, satış koçluğu ve uygulamaları üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

Koçluğunu kişilerin gelişmek istedikleri alanda onları destekleyen kişi olarak  tanımlayan Tuncel, kullanılan tekniklerin ağırlıklı olarak psikoterapiden geldiğini vurguladı.

Satış koçluğunun daha spesifik olduğunu belirten Tuncel, temel amacın satıcının performansını arttırmak ve satışını yükseltmek olduğunu ifade etti.

GEÇMİŞTEKİ KAZANIMLARDAN YOLA ÇIKILMALI

Bir satış koçunda olması gereken özellikler üzerine değerlendirmede bulunan Tuncel, “Bir kişiye satış eğitimi verilecekse ve o kişi sizi dinleyecek ise profesyonel olarak o kişinin size saygı duyması gerekiyor. O alanda bu saygıyı yaratmak çok zor çünkü satış koçluğu yalnızca işbirlikçi koçluk yaklaşımı ile yapılabilecek bir şey değil.” dedi.

İşbirlikçi koçlukta hep karşı tarafın, danışan kişinin kendi farkındalığını arttırmasını beklersiniz ancak kişi her zaman bunu göremez ya da seçenekler içerisinde her zaman doğrusunu bulamaz diyen Tuncel, “Bunları yaparken sizin bilgi sahibi olmanız gerekir ve geçmişteki kazanımlardan yola çıkmanın gücü başka hiçbir şey de yoktur.” ifadelerini kullandı.

UZUN VADELİ VE SABIR GEREKTİREN BİR İŞ

Hayatında bir değişim yaratmak isteyen birisinin nasıl terapiste ihtiyacı varsa şirketlerinde o yüzden bir koça ihtiyacı var diyen Tuncel, şirketlerin bütün ekibin performansını yönetmek gibi kesin bir amacının olduğunu ancak bunu iç uygulamalar ile yapılmasının zor olduğunu kaydetti.

Tuncel, şirketlerin kısa vadeli hedefleri ile insanların gelişiminde ihtiyaç duyduğu becerilerin her zaman uyuşmadığını belirterek değişimin uzun vadeli olduğunu ve  koçluğun satış yöneticiliğinde farklı bir teknikte olduğunun altını çizdi.

Uzun vadede farkındalığını arttırarak gelişimine destek olmak, emir vermemek, farkındalığını arttırarak küçük düzeltmeler yapmanın satış koçluğunda önemli olduğunu vurgu yaparak yöneticinin kısa vadede sonuç alma hedefi ile çelişen bir yapıda olduğunu sözlerine ekledi.
 
 

Güncelleme Tarihi: 22 Aralık 2020, 12:48
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını